به گزارش ایرنا، حسین سیوانی روز سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خوی افزود: از این تعداد، 585 نفر با استفاده از ماده ٨٠ قانون برنامه توسعه در اجرای طرح های کارآفرینی و ٢٢٣ نفر با استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی مشغول به کار شده اند.
وی اضافه کرد: به این منظور 11 میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان هزینه کرده ایم.
وی با اشاره به اهمیت شغل و نقش آن در رشد و توسعه پایدار و جامعه متعادل اظهار کرد: بیکاری و ایجاد اشتغال یکی از مسائل مهم کشور است و علاوه بر سیاست گذاری و ایجاد زمینه های لازم برای اشتغال توسط دولت باید بسترهای لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و حضور کارآفرینان در بازار کار را فراهم کرد.
فرماندار خوی با تاکید بر راهنمایی جویندگان کار برای شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های شهرستان ادامه داد: باید فرهنگ کار و کارآفرینی تقویت شود و به جوانان جویای کار در این خصوص آموزش بدهیم.
سیوانی به برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی در زمینه توانمندسازی، هدایت فکری و مهارت افزایی با هدف ایجاد اشتغال پایدار تاکیدکرد.
عطا پاکمهر دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان خوی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد این کارگروه گفت: در سال جاری بیش از هزار و 300 نفر جوینده کار در این شهرستان برای کاریابی ثبت نام کرده اند.
به گزارش ایرنا، خوی با 385 هزار نفر جمعیت، دومین شهر پرجمعیت آذربایجان غربی به شمار می رود و در 134 کیلومتری مرکز استان قرار دارد.
7133/2093**خبرنگار: سعید فرجی**منتشر کننده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.