صلاح الدین فرخی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر بانوی باردار به همراه یکی از بستگانش در طول دوران بارداری، در طی هشت جلسه در این کلاس ها شرکت کرده اند.
وی توانمند سازی مادران برای انتخاب روش زایمان ایمن را یکی از اهداف برگزاری کلاس های آمادگی زایمان بیان کرد و ادامه داد: کاهش ترس از درد زایمان، آگاهی به مادران، انجام ورزش های خاص دوران بارداری و خوشایند سازی دوران بارداری و زایمان و در نهایت کاهش سزارین های غیر ضروری از دیگر اهداف برگزاری این کلاس ها بوده است.
وی با اشاره به اینکه کلاس های آمادگی زایمان از هفته ۲۰ تا هفته ۳۷ بارداری برای مادران برگزار می شود، افزود: در این کلاس ها بهداشت فردی، تغذیه، سلامت روان، علائم هشدار، مراحل زایمان، روش مناسب زایمان، شیردهی، مراقبت از نوزاد و بهداشت پس از زایمان آموزش داده می شود.
فرخی افزود: همچنین در این کلاس ها ورزش های بارداری، اصلاح وضعیت و تن آرامی به منظور کاهش ترس از درد زایمان، تقویت عضلات و پیشگیری از صدمه به عضلات کف لگن برای مادر آموزش داده می شود.
به گزارش ایرنا طرح برگزاری دوره آموزشی ترویج زایمان طبیعی از سال 87 در کشور اجرا می شود؛ در زایمان فیزیولوژیک، زایمان با کمترین دخالت دارویی و پزشکی صورت می گیرد.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.