رضا نقی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد حدود 9 هزار شغل توسط دستگاه های اجرایی به ثبت رسیده و بیش از پنج هزار شغل نیز توسط واحدهای کاریابی ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 39 واحد کاریابی در آذربایجان غربی مشغول فعالیت است که افراد بیکار در این شرکت ها ثبت نام کرده و بر اساس علایق، تحصیلات و تخصص، شغل های مرتبط ممکن برای آنها در نظر گرفته می شود.
وی اظهار کرد: امسال حدود 16 هزار نفر در این شرکت های کاریابی ثبت نام کرده اند.
وی از کسب رتبه دوم کاهش نرخ بیکاری برای آذربایجان غربی تا پایان تابستان امسال در کشور خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال شاهد بیکاری 7.5 درصدی در استان بودیم که این رقم حدود پنج درصد کمتر از نرخ بیکاری کشوری بود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی افزود: یکی از مهمترین بخش هایی که برای کاهش نرخ بیکاری سرمایه گذاری زیادی روی آن انجام داده ایم، بخش تعاون است و امسال افزون بر 35 هزار نفر در این بخش صاحب شغل شده اند.
نقی زاده با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در آذربایجان غربی حدود 10.9 درصد است، ادامه داد: از مجموع یک میلیون و 63 هزار نفر جمعیت فعال استان حدود 950 هزار نفر مشغول به کار هستند.
وی گفت: آذربایجان غربی با 21.6 درصد رتبه هفدهم کشوری در بیکاری فارغ التحصیلان را دارد در حالی که این رقم در کشور حدود 18.5 درصد است.
به گزارش ایرنا، در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید بیش از 100 هزار فارغ التحصیل بیکار در آذربایجان غربی وجود داشت که این رقم در حال حاضر بسیار کمتر شده است.
آذربایجان غربی افزون بر سه میلیون و 80 هزار نفر جمعیت طبق سرشماری سال 1390 دارد.
8137/3072 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.