علی شایگان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرانه فضای سبز در سه سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و به 10 مترمربع رسیده است.
وی با اشاره به اینکه شهر ارومیه بیش از 10 هزار و 500 هکتار مساحت دارد، اضافه کرد: از سال 92 تاکنون 41 پارک محله به مساحت بیش از یک میلیون و 846 هزار مترمربع در سطح شهر احداث شده است.
وی ادامه داد: در چهار سال گذشته نزدیک به پنج متر به سرانه فضای سبز ارومیه افزوده شده و این در حالی است که از بدو تاسیس شهرداری ارومیه تا سال 92 سرانه فضای سبز این شهر 6 متر بوده است.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه با اشاره به فرارسیدن روز درختکاری بیان کرد: شهرداری ارومیه تمامی توان خود را برای نگهداری این میزان فضای سبز و درخت به کار می گیرد و در سرما و گرما حافظ آنهاست.
شایگان گفت: این تعداد درخت و درختچه سطح شهر امسال سمپاشی شده که این اقدام در راستای حفاظت درختان و درختچه ها از بیماری و آفت ها صورت گرفته است.
وی افزود: یکی از مهمترین موارد حفاظت از سرمایه های ملی، شناسایی دقیق آفت ها و بیماری های گیاهان در مناطق شهری و مبارزه اصولی با آنهاست و سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه در این راستا در طول سال جاری ضمن توسعه فضای سبز با شناسایی آفت های مهم درختان در جهت پیشگیری از عوامل بیماری زا فعالیت کرده است.
وی اضافه کرد: علاوه بر مبارزه زراعی، مکانیکی، فیزیکی و شیمیایی استفاده از روش های مبارزه بیولوژیک را به صورت پایلوت برای اولین بار در سطح شهر ارومیه در مقابله با آفت های مهم درختان انجام می دهیم.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه اظهار کرد: کلینیک گیاه پزشکی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه در مناطق پنجگانه و سازمان ها با هدف کاهش مصرف سموم شیمیایی و جلوگیری از تاثیرات سوء آن در محیط زیست شهری همچون سال های گذشته در حال ارائه خدمات به شهروندان است.
شایگان با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار و 483 نفر به کلینیک گیاه پزشکی ارومیه مراجعه کرده است، اظهار کرد: توسعه فضای سبز از شعارهای مدیریت شهری است و برای تحقق این امر شهرداری ارومیه افزایش سرانه فضای سبز به میزان یک متر را در دستور کار قرار داده است.
وی اضافه کرد: سرانه فضای سبز هر شهر نمادی از سرزندگی و نشاط اجتماعی آن شهر است.
وی ادامه داد: مهم ترین اثرات فضای سبز در شهرها تعدیل دما، افزایش رطوبت نسبی، تلطیف هوا و جذب گرد و غبار است و این شاخصی است که شهرداری ارومیه در چهار سال گذشته به آن دست یافته است.
به گزارش ایرنا شهر ارومیه در ردیف 10 شهر پرجمعیت کشور قرار دارد و در سال های اخیر با مشکلات ناشی از آلودگی های هوا دست و پنجه نرم کرده است.
8137/3072 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.