رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی از تشخیص صلاحیت بیش از یک هزار پیمانکار در استان خبرداد.

 به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ناصر حضرتی پر در همایش تقدیر از پیشگامان نظام فنی و اجرایی آذربایجان غربی گفت: 2 هزار و 650 پیمانکار در آذربایجان غربی وجود دارد که از این تعداد یک هزار و 350 پیمانکار در 2 هزار و 100 رشته کاری و تخصصی تشخیص صلاحیت شده اند.

وی ادامه داد: 155 مشاور که 50 نفر نیز تعیین صلاحیت شده اند، در 80 رشته کاری انجام وظیفه می کنند. حضرتی پر با بیان اینکه در سال جاری سازمان برنامه و بودجه استان از طریق تعامل مثبت با انجمن پیمانکاران آذربایجان غربی توانسته گواهی صلاحیت 310 شرکت پیمانکاری در 535رشته کاری را صادر کند افزود: گواهی صلاحیت 15 شرکت مشاور در 28 زمینه کاری مختلف و گواهی 3 نفر از افراد حقیقی در اذربایجان غربی صادر شده است.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی با بیان اینکه در سال جاری 32 مناقصه دستگاههای اجرایی استانی مورد بررسی قرارگرفته اند گفت: تایید و بررسی 411 فقره قرارداد پیمانکاری و 83 قرارداد خدمات مشاوره نیز انجام گرفته است.

 وی با اشاره به اینکه در سال جاری از 130 پروژه عمرانی شهرستانهای استان بازدید انجام شده است تصریح کرد: فرم های 172 پروژه ملی استانی شده در سامانه ثبت شده و 9 جلسه کارگروه نظارت فنی با 540 نفر ساعت تشکیل جلسه انجام شده است.

 حضرتی پر در خصوص فعالیت دبیرخانه شورای فنی آذربایجان غربی گفت:با تشکیل 7 جلسه شورای فنی 58 مصوبه برای رفع مشکلات دستگاههای اجرایی استان تصویب شده و طی 23 جلسه کارگروه پیمان، 14 مورد حل اختلاف رفع و رجوع شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی با بیان اینکه در سال جاری 5 جلسه کارگروه آموزش تشکیل شده است افزود: 4 دوره آموزشی با عناوین مدیریت و ایمنی و بهداشت کار،آشنایی با مدیریت و کنترل پروژه ،آشنایی با ضوابط و معیار های مناسب سازی فضای اداری و تاریخ معماری برای 5 هزار و200 نفر ساعت کاری برای کارشناسان دستگاههای اجرایی تشکیل شده است.

 وی با بیان مسائل و مشکلات موجود خواستار تفویض اختیار حق داوری در پروژه های استانی به شورای فنی و یا سازمان برنامه و بودجه استانی شد و گفت:انتقال آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به چارت سازمان برنامه و بودجه،خارج شدن حق انحصار خدمات نقشه برداری و gis از نقشه برداری نیروهای مسلح به مهندسین مشاور ذیرصلاح ،اصلاح ترکیب اعضای هیئت رسیدگی به شکایات و لزوم تدوین نظام فنی و اجرایی یک پارچه در کشور از پیشنهادات رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی از مسئولین ذیربط در این همایش بود.    
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.