سرپرست اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب از کشف و ضبط یک محموله چوب قاچاق از متخلفین در منطقه حفاظت شده تالاب سد نوروزلو خبر داد.

به گزارش  ایسنا آذربایجان غربی علیرضا بقالی در گفت و گو با اصحاب رسانه گفت: به دنبال دریافت گزارشات مردمی مبنی بر حضور عده ای از متخلفین در داخل منطقه حفاظت شده تالاب سد نوروزلو که اقدام به قطع درختان جنگلی و بارگیری آن کرده بودند ،بلافاصله اکیپی از مأموران یگان حفاظت محیط زیست به محل اعزام شده و بعد از انجام بررسی های بعمل آمده مشاهده گردید که تعدادی افراد سودجو اقدام به قطع درختان جنگلی در داخل منطقه مذکور نموده و با بارگیری اشجار قطع شده قصد انتقال آن را داشته که متوقف شدند.

وی اضافه کرد: درجریان این مأموریت که به صورت شبانه انجام شد یک خودرو وانت نیسان با بیش از 100 قطعه درخت جنگلی بریده شده ،که در مواردی قطر تنه درختان قطع شده به بیش از70 سانتی متر می رسید؛ متوقف شده و ضبط گردید.

وی در ادامه گفت: پرونده این متخلف تشکیل و جهت صدور حکم به محاکم قضایی ارسال خواهد شد.

بقالی خاطرنشان کرد: منطقه حفاظت شده تالاب سد نوروزلوی میاندوآب بر اساس قوانین حفاظتی مناطق چهارگانه سازمان؛ تحت مدیریت محیط زیست می باشد که علاوه بر داشتن تالاب و سواحل آبی، پناهگاه گونه های مختلفی از پستانداران و پرندگان بوده همچنین دارای پوشش گیاهی نیزار،جگنزارو انواع درختان از جمله  گز و بید بوده که حفظ سلامتی اکوسیستم و حیات جانوران منطقه در گرو حفظ این گونه ها می باشد.

وی گفت با نزدیک شدن به  فصل بهار گشت های مستمر در منطقه جهت جلوگیری از تخریب اراضی و قطع درختان وجلوگیری از هرگونه تعارض زیست محیطی در این منطقه افزایش پیدا می کند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.