وی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نمایشنامه قفس وی سال گذشته مقام دوم جشنواره ملی سرزمین نور را کسب کرده بود، افزود: مراسم اختتامیه جشنواره امسال 22 اسفند سال جاری در شهر خرمشهر برگزار و از نمایش خیابانی وی تجلیل می شود.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره در 12 رشته و در سطح های حرفه ای و عمومی برگزار می شود، اضافه کرد: سطح حرفه‌ای شامل شعر، داستان، رمان، عکس، فیلم، فیلمنامه، نمایشنامه خیابانی، پویانمایی، صفحه‌های اینستاگرام و نرم‌افزار است.
وی ادامه داد: متن ادبی، خاطره، دل نوشته، عکس و فیلم در رده های سنی دانش‌آموزی، دانشجویی و بزرگسال نیز بخش های مختلف سطح عمومی این جشنواره است.
این هنرمند با اشاره به اینکه تماشاگر نمایش خیابانی به صورت ایستاده به تماشای این نوع نمایش می پردازد، بیان کرد: انتقال محتوا در نمایش خیابانی باید در زمانی کمتر از 20 دقیقه انجام شود.
رحمانی افزود: این نمایش باید به گونه ای طراحی شود که به دکور نیاز نداشته و قابلیت اجرا در مکان های مختلف شهری را داشته باشد.
وی ادامه داد: مخاطب در نمایش صحنه ای اجازه دخالت در روند نمایش را ندارد و حال آنکه در نمایش خیابانی تماشاگر می تواند در زمان اجرای نمایش از بازیگران سوال کرده و پاسخ خود را از هنرمندان آن نمایش دریافت کند.
به گزارش ایرنا، پدرام رحمانی متولد 1359 شمسی در ارومیه و کارشناس تئاتر است و از سال 79 با کارگردانی نمایش 'جایی برای خوک ها' فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرد.
وی کسب رتبه اول کارگردانی را در ششمین و هفتمین جشنواره استانی تئاتر بسیج، بیست و هفتمین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی و سومین جشنواره منطقه ای تئاتر صلح در لیست موفقیت های هنری خود دارد.
رحمانی کارگردانی بیش از 30 اثر را در کارنامه دارد که از آن جمله می توان به آغلاما اورمیا ( فولکلوریک)، شب های بارانی (دفاع مقدس)، تو را نشان دادم انگشتم از هوش رفت (سبک زندگی ایرانی اسلامی)، اگر باران ببارد (عرفانی)، فقط آسمان می داند (عاشورایی) و فرشته ها (فلسفی اجتماعی) اشاره کرد.
این هنرمند علاوه بر کارگردانی، با نمایش محرمانه فعالیت در حوزه نمایشنامه نویسی را آغاز کرده است و تاکنون هشت نمایشنامه از جمله چشمها را باید شست، عشق و سنگ و مجلس شاه کشی را به رشته تحریر درآورده است.
7129/3072 ** خبرنگار: توحید محمودپور** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.