به گزارش ایرنا، زهرای اطهر (س) دارای مقامی است که برای احدی غیر از ائمه معصومین (ع ) قابل درک نیست و آن مقام شامخ عصمت و ولایت است.
بی شک آفرینش و زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) این نکته را به اثبات می‌رساند که می‌توان از محیط خانه منشا تحولات اجتماعی شد، می‌توان در محراب عبادت کرد و با ملکوت اعلی همنوا شد، می‌توان پای در مسجد گذاشت و آگاهی را در ادبیات سیاسی و فرهنگی به بالاترین حد خود رساند.
حجت‌ السلام محمد خان‌بابایی، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آذربایجان غربی دررابطه با مقام ومنزلت حضرت زهرا (س) معتقد است که توصیف و شناخت کامل حضرت فاطمه زهرا(س) فراتر از عقل و شناخت بشری است.
وی با اشاره به حدیث لولاک 'یا أحمد، لولاک لما خلقتُ الافلاک و لولا علیٌ لما خلقتُک و لو لا فاطمه لما خلقتکما'/ ای احمد، اگر تو نبودی، افلاک را خلق نمی کردم، اگر علی نبود، تو را خلق نمی کردم و اگر فاطمه نبود، شما را خلق نمی کردم/، گفت: اگر به این حدیث قدسی /لولاک/ مراجعه کنیم، می‌فهمیم که همانا حضرت فاطمه زهرا (س) محور خلقت بشریت است.
وی افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) کامل‌ترین الگوی زنان مسلمان جهان است و باید بدانیم که حضرت فاطمه زهرا زنی بود که دنیا از اول خلقت به خود ندیده اس؛ زهرای اطهر در راه دفاع از ولایت جان خود را فدا کردند و به شهادت رسیدو جوانان ما هم باید رسالت فاطمی آن حضرت را در دفاع از ولایت ادامه دهند.
شخصیت فاطمه زهرا(س) شخصیتی ممتاز و برجسته بود بطوریکه تمام زنان و مردان مبارز و انقلابی می‌توانند از زندگی سیاسی و اجتماعی و شخصیت والای آن حضرت درس ایثار و گذشت و دفاع از اهل بیت و ولایت بگیرند.
با مراجعه به قرآن کریم درمی‌یابیم که آیات متعددی در بیان شأن و مقام حضرت نازل شده است که از آن جمله می‌توان به آیه‌ی تطهیر، آیه مباهله، آیات آغازین سوره دهر، سوره کوثر، آیه اعطای حق ذی القربی و... اشاره کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در رابطه با اهمیت ذکر تسبیحات حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: بر اساس روایات این گونه آمده است که کار حضرت زهرا در منزل بسیار بود و از پیامبر خواستند که برای کمک در کارها از خدمتکار استفاده کنند و پیامبر گرامی اسلامی به حضرت زهرا گفتند که هر شب قبل از خواب 34 الله اکبر، 33 سبحان الله، و 33 الحمدالله بگوید که این از هر خادمه و خدمتکاری بهتر است.
وی بیان کرد: این نشان از اهمیت تسبیحات حضرت زهرا(س) است؛ بگونه ای که ائمه به فرزندانشان توصیه می کردند در کنار عبادت خود این تسبیحات را ذکر کنند.
وی با اشاره به اینکه ذکر تسبیحات حضرت فاطمه زهرا سعادت دنیا و آخرت را برای فرد به ارمغان می آورد، افزود: اما صادق (ع) در حدیثی گفته اند که ذکر تسبیحات حضرت زهرا(س) بعد از هر نماز برای من محبوب تر از هزار رکعت نماز مستحبی است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در رابطه با زندگی و سیره حضرت زهرا(س) گفت: آن حضرت حدود 10 سال با حضرت علی(ع) زندگی کردند ولی در این مدت نحوه زندگی ایشان برای ما الگو و سرمشق است.
حضرت فاطمه با آن که سن کمی داشتند همسری نمونه، مادری فداکار، دختری هوشیار و از همه مهمتر مدافع ولایت بودند و در این راه به شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: اگر سیره و راه و روش حضرت زهرا (س) را در زندگی خود ادامه دهیم واقعا زندگی ما متحول و تغییر قیافه می دهد و از خداوند می خواهیم تا به ما توفیق دهد که راه و سیره آن حضرت را ادامه دهیم.
به گزارش ایرنا ساده زیستی و دوری از تجمل از نکات مهم زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) است، مهریه کم، جهیزیه مختصر، اکتفا به غذای اندک و معاش کم، استفاده از حداقل امکانات برای زندگی همگی از خصوصیات آشکار سیده زنان عالم است.
امروز باید جوانان و بانوان و دختران ما از راه و روش و سیره زندگی آن حضرت درس ایثار و شجاعت و حجاب و عفاف بگیرند؛ آن حضرت در کمک به نیازمندان از خود می گذشت و به آنها کمک می کرد مگر می شود دم از راه و سیره فاطمه زد و به آن عمل نکرد.
8135/ 3072 ** خبرنگار: شهین غریب بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.