قربانعلی سعادت چهارشنبه شب در هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: تامین اعتبار این بخش با مشکلاتی مواجه می شود که ناشی از تفکرات برخی افراد مبنی بر هزینه ای بودن تزریق بودجه به آموزش و پرورش است در حالی که باید قبول کرد که هزینه در این نهاد نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود.
وی با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا (س) اضافه کرد: حفظ امنیت جانی معلمان ضروری بوده و در این راستا باید بر انتخاب رانندگان دارای مهارت و خودروی ایمن دقت و توجه لازم انجام شود.
وی اظهار کرد: در صورت بروز مشکل در این زمینه مسئولان آموزش و پرورش استان موضوع را با استانداری مطرح کنند تا نسبت به رفع موانع اقدام شود.
وی با اشاره به اهمیت بازدیدهای مستمر از مدارس ادامه داد: انجام 28 هزار بازدید از مدارس بیانگر مسئولیت پذیری مسئولان این نهاد است به طوری که به طور متوسط از هر مدرسه بین 2 تا سه بار بازدید شده است.
استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: از طرف سازمان برنامه و بودجه استان 500 میلیون ریال برای چاپ کتاب خیرین مدرسه ساز استان تخصیص یافته که به زودی در اختیار این بخش قرار می گیرد.
سعادت خیرین عرصه های مختلف را عصاره اخلاق و رشد و شکوفایی عنوان کرد و افزود: خیرین الگوی جامعه هستند که در حل مشکلات جامعه گام به گام با دولت همراهی می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: این نهاد به رغم وجود کاستی و کمبود اعتبارات توانسته در بخش بهسازی مالی و در ساماندهی نیروی انسانی موفق به کسب رتبه دوم کشوری شود.
فریدون سیدمصطفوی افزود: در سه سال گذشته در بخش نیروی انسانی چهار هزار نفر خروج نیرو از سازمان به علت بازنشستگی وجود داشت.
وی با بیان اینکه افزایش کلاس درس نیز به میزان 560 کلاس بوده بیان کرد: حق التدریس پایه در سال جاری باید 153هزار ساعت می بود که با ساماندهی مناسب 65 هزارساعت صرفه جویی شد.
بررسی شیوه نامه سرویس مدارس استان، پیگیری حقوق کارکنان این نهاد، پیگیری و رفع مشکلات حقوقی برخی اراضی و املاک متعلق به آموزش و پرورش و ایجاد فضای آموزشی در مناطق حاشیه ای ارومیه در این جلسه از شورای آموزش و پرورش مطرح شد.
اذربایجان غربی دارای 38 هزار فرهنگی و 5500 مدرسه است.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.