به گزارش ایرنا، عاشقان و دلسوختگان اهل بیت عصمت و طهارت در شب شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) با نوحه سرایی، عزاداری و سینه زنی در سوگ شهادت آن حضرت اشک ماتم ریختند.
از واعظان و مبلغان دینی چهارشنبه شب در این مراسم با بیان فضائل دخت پیامبر گرامی اسلام، گفت: 18 آیه در شان حضرت فاطمه زهرا(س) نازل شده که آیه 33 سوره 33 قرآن یعنی سوره احزاب یکی از نمونه های این آیات است که در شان اهل بیت نازل شده است.
حجت الاسلام حمید اسکندری اظهار کرد: جایگاه و شانی که خدواند به حضرت فاطمه زهرا(س) قائل شده به هیچ کس دیگر قائل نشده و از جمله شئون آن حضرت این است که نام حضرت فاطمه(س) با حضرت نوح پیامبر(ع) قرین است و از طرف دیگر کوثر هستند.
وی با اشاره به منزلت و جایگاهی که خداوند به آن حضرت قائل است، افزود: مصداق کامل ولایت مداری حضرت فاطمه (س) است که جان با ارزش خود را در راه حراست از ولایت نثار کردند و به شهادت رسیدند.
حجت الاسلام اسکندری با اشاره به مظلومیت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: ولایت مدار واقعی کسی است که حتی اگر در میدان تنها باشد باز هم سینه سپر کرده و از ولایت حفاظت و حراست کند بر این اساس حضرت زهرا(س) شهید در راه ولایت و امامت است.
وی در خصوص احترام و جایگاهی که پیامبر اکرم(ص) به دخترشان قائل بودند، بیان کرد: هر زمان حضرت فاطمه وارد می شدند حضرت محمد(ص) به پای ایشان بلند می شدند و چند قدم به استقبال می رفتند و بسیار دست حضرت صدیقه کبری(س) را می بوسیدند.
حجت الاسلام اسکندری اضافه کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) نیز به قدری به پیامبر خدا احترام می گذاشتند که به جای پدر، پیامبر خدا را رسول اکرم (ص) خطاب می کردند.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irna_newsmahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.