رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: توزیع میوه شب عید طرح تنظیم بازار استان در 354 مرکز عرضه از 25 اسفند ماه سال جاری در سطح استان آغاز شده و تا 15 فروردین‌ ماه 96 ادامه می‌یابد.

به گزارش منطقه آذربایجان غربی، اسمعیل کریم زاده در جلسه کمیته راهبری ستاد تنظیم بازارمیوه شب عید استان که با حضور بابایی مدیرکل دفتر هماهنگی و امور اقتصادی استاندار و دیگر اعضای کمیته در محل سالن جلسات سازمان تعاون روستایی استان ترتیب یافت، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی‌ها و تعمهیدات اتخاذ شده با هدف تنظیم بازار ایام پایانی سال و روزهای عید، 4500 تن سیب درختی و پرتقال مورد نیاز مردم استان به اندازه کافی تامین و عرضه خواهد شد و هیچ گونه مشکلی در این راستا وجود ندارد.

کریم زاده افزود: 354 مرکز عرضه توسط شهرداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان تعاون روستایی برای توزیع میوه شب عید در سراسر استان پیش بینی شده که این تعداد مراکز عرضه در سطح شهرستان‌ها و دهستان‌های پرجمعیت که دارای شبکه‌های اتحادیه تعاون روستایی هستند ، در نظر گرفته شده است که از 25 اسفندماه سال جاری تا 15 فروردین ماه 96 شاهد توزیع میوه تنظیم بازار در این محل ها خواهیم بود.

وی ادامه داد: برای تامین میوه شب عید استان خرید 3500تن پرتقال و 1000 تن سیب درختی پیش بینی شده است، که روند خرید و ذخیره سازی توسط شبکه تعاون روستایی ادامه دارد و براساس برنامه ریزی‌ها و تمهیدات اتخاذ شده هیچ گونه نگرانی در تامین منابع پروتئینی و میوه شب عید در استان نخواهیم داشت و به تدریج متناسب با میزان تقاضا به بازار مصرف عرضه خواهد شد.

کریم زاده ضمن تاکید بر لزوم نظارت دقیق بر نحوه توزیع و عرضه در مراکز فروش ادامه داد: سایر اقلام مورد نیاز مردم درشب عید شامل برنج، اقلام پروتئینی مانند گوشت قرمز و سفید و شکر نیز به اندازه کافی توسط شرکت پشتیبانی امور دام و اداره غله و خدمات بازرگانی خرید و ذخیره سازی شده است که در صورت نیاز برای ایجاد تعادل دربازار عرضه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، از چند سال پیش مسئولیت تنظیم بازار شب عید به وزارت جهادکشاورزی و نظارت بر نحوه اجرای آن به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.