معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی از سهم 75 درصدی خودوهای فاقد استاندارد در آلودگی هوای ارومیه خبرداد. 








 به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی تقی کهوریان صبح امروز در جلسه هم اندیشی متولیان مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و مدیران حمل و نقل و ترافیک آذربایجان غربی با بیان اینکه سهم خودروهای فاقد استاندارد لازم در آلودگی هوای شهرها 63 درصد است گفت:ارومیه دومین شهر کشور ازلحاظ سرانه خودروهای سواری فاقد استاندارد لازم است.








 وی بااشاره به اینکه باید نقش نقص فنی خودرو در میزان تصادفات بررسی شود گفت: هرساله تعداد خودروهای ترددی رو به افزایش بوده و مراکز صدور معاینه فنی باید دقت خود را در زمینه بررسی بهتر خودروهای ارجاعی بالاببرند. 








 معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: وجود برگه معاینه فنی خودرو نشان از تضمین به راننده،سرنشین و جامعه از سلامت و ایمنی خودرو دارد که مسئله مهم و قابل توجهی است که نباید سهل انگاری شود.








 کهوریان تصریح کرد:باید با نظارت و بررسی های مستمر با مراکز صدور معاینه فنی متخلف در استان برخورد جدی کرد چرا که حفاظت از سلامت و صیانت جان انسان ها بسیار مهم است.








 وی افزود: باید اعمال قانون از سوی مراکز مربوطه، مبنی بر جلوگیری از خروج وسایل نقلیه فاقد برگه معاینه فنی از استان انجام شود تا زمینه اطمینان آحاد مردم از سلامت و ایمنی در جاده ها فراهم گردد. 








 معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه باید مسائل و مشکلات مالی مراکز معاینه فنی خودروها در راستای تست دستگاههای فنی و توجه به عملکرد صحیح و استانداردسازی آنها حل شودگفت: هدف کاهش تصادفات و آلایندگی هواست و تمامی تلاشها در این راستا باید انجام شود.








 وی باابراز خرسندی از اینکه انجمن صنفی مراکز فنی آذربایجان غربی در آستانه تشکیل شدن است گفت: تشکیل چنین انجمن صنفی باید عاملی برای تبادل اطلاعات بین تمامی مراکز معاینه فنی شودتا همه مراکز در مسیر بهبود عملکرد خوب ازهم پیشی بگیرند.                                                        


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.