سعید خدایی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با هدف اشتغال زایی در شهرستان شاهین‌دژ 29 نفر از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی جذب و 13 نفر نیز در قالب سرباز سازندگی مشغول کار شدند.
وی افزود: طرح های کشت گلخانه ای، شیلات و دام از جمله طرح هایی است که از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی راه اندازی و ایجاد اشتغال کرده اند.
خدایی ادامه داد: پرداخت تسهیلات بانکی به طرح های توسعه و مکانیزاسیون بخش کشاورزی با اعتبار 235 میلیارد ریال، اجرای سامانه های آبیاری تحت فشار به مساحت 1500 هکتار با اعتبار 117 میلیارد ریال، معرفی 46 نفر از واجدان شرایط دریافت وام مشاغل خانگی به بانک های عامل با اعتبار 2 میلیارد ریال و معرفی 42 طرح راکد و نیمه فعال برای اخذ تسهیلات با اعتبار 80 میلیارد ریال از دیگر طرح های اجرا شده در این شهرستان است.
خدایی اضافه کرد: مطالعات تکمیلی پنج نهر انشعابی از زرینه رود به طول 52 کیلومتر برای اجرای طرح آبیاری زیر فشار تجمیعی در 2 هزار و 100 هکتار از اراضی این شهرستان در سال جاری انجام شده است.
وی اضافه کرد: با اجرای این طرح 40 درصد مصرف آب در بخش کشاورزی کاهش می یابد.
مدیر جهاد کشاورزی شاهین دژ بیان کرد: با حمایت دولت از سال 92 تا کنون توانسته ایم یک مرکز جمع آوری شیر، یک واحد پرورش شتر مرغ، هفت واحد مرغداری گوشتی، یک واحد پرورش گاو شیری و 2 واحد پرورش ماهیان سردآبی را به بهره برداری برسانیم.
8135/ 3072 ** خبرنگار: شهین غریب بیدادرس ** انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.