عزیز سهندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تامین جهیزیه این تعداد نوعروس در مجموع 10 میلیارد ریال کمک مالی نیاز است.
وی اضافه کرد: کمک برای تشکیل خانواده و تحکیم بنیان این نهاد تاثیرگذار از برنامه های مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) است که اهدای کمک هزینه های جهیزیه و ازدواج با همین هدف صورت می گیرد.
وی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 37 میلیارد ریال کمک مالی برای تامین و پرداخت جهیزیه و هدیه ازدواج در آذربایجان غربی هزینه کرده ایم که از این میزان هفت میلیارد و 500 میلیون ریال به کمک های خیران اختصاص دارد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: با این میزان کمک مالی افزون بر هزار و 780 خانواده در استان تشکیل شده است.
به گزارش ایرنا، در روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، به فرمان حضرت امام خمینی (ره) و به منظور حمایت و امداد محرومان و مستضعفان و خودکفا کردن آنها، کمیته امداد امام خمینی (ره) ‌تشکیل شد.
این نهاد در چند دهه فعالیت خودخدمات و طرح‌های متنوع و متعددی را به منظور کمک به نیازهای ضروری مستضعفین و نیز توانمندسازی آنها انجام داده و دستاوردهای خوبی نیز داشته است.
اما با توجه به عدم کفاف بودجه‌های دولتی این نهاد، رسیدن وضعیت مستضعفین کشور به وضعیتی که مطابق با شان یک کشور اسلامی باشد بدون کمک‌ها و خدمات خیرخواهانه مردم امکان‌پذیر نیست.
تقویت فرآیند شناسایی، ارتباط و تعامل موثر با اشخاص حقیقی و حقوقی تاثیرگذار (از جمله نیکوکاران و موسسات خیریه) به منظور استفاده بهینه از ظرفیت آنان در راستای رفع مشکلات محرومان،تمرکز بر محله و محله‌گرایی در امور خیریه با محوریت مسجد،ایجاد همبستگی، تکافل و توازن اجتماعی در جامعه و ارتقای فرهنگ انفاق و نیکوکاری و شناسایی نیازمندان واقعی و کمک به رفع نیازهای ضروری آنها باتاکید بر توانمندسازی آنها ازاهداف شبکه نیکوکاری است.
با حمایت و نظارت کمیته امداد امام خمینی (ره) در برخی محلات، مساجد، دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی مرکز نیکوکاری افتتاح شده است.
مراکز نیکوکاری با شناسایی خیران و موسسات خیریه از یک سو و نیازمندان واقعی جامعه از سوی دیگر، پاسخگوترین تشکل های مردمی به نیازهای فقرا و محرومان هستند.
کمیته امدادآذربایجان غربی چهار درصد جمعیت استان را تحت حمایت خود قرار داده که 140 هزار نفر از جمعیت 3.2 میلیون نفری آذربایجان غربی را شامل می شود.
علاوه بر برنامه ریزی برای توانمندسازی مددجویان،ارائه کمک هزینه های ماهانه، جهیزیه، ازدواج، تحصیل در مدرسه و دانشگاه و کمک های موردی از جمله خدمات ارائه شده از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) به خانواده های نیازمند است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.