مدیرکل پشتیبانی و مهندسی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: جامعه مهندسی کشور نیازمند همگام سازی با علم روز است.

وحید بوستان احمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی  با بیان اینکه جامعه مهندسی کشور نیازمند همگام سازی با علم روز است گفت: دانشگاه های توانمند کشور و در کنار آن دانشگاه آزاد اسلامی با افزایش سطح کیفی در خصوص تربیت مدرس و  بستر سازی مناسب باعث ارتقای سطح علمی دانش مهندسی کشور شده است.

وی در خصوص اهمیت رشته های مهندسی با بیان اینکه کار مهندسی فراتر و مقدس تر از سایر مشاغل است گفت: با نگاهی تخصصی و کاربردی به رشته های مهندسی ظرفیت مناسبی برای شکوفایی در این زمینه به وجود می آید.

وی با بیان اینکه در رشته های مهندسی از سطح مطلوب کشور فاصله زیادی داریم گفت: همه رشته ها جایگاه خاص خود را دارند ولی جامعه مهندسی کشور نیاز به اصلاح وضعیت در شرایط کنونی دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه اتحاد و انسجام لازم بین جامعه مهندسی به آن شکل که در دیگر زمینه ها دیده می شود وجود ندارد و این تناقض باعث ضعف در اجرای قوانین مربوط به نظام مهندسی می شود.

وی در خصوص مقایسه وضعیت مهندسی آذربایجان غربی با متوسط کشوری گفت: استان در حال حاضر در سطح متوسط قرار دارد که با برنامه ریزی های منظم، اصولی و فاصله گرفتن از فضای سیاسی بستر مناسبی جهت ارتقای سطح علمی مهندسی در سال های آتی به وجود می آید.

 احمدی با تاکید بر اینکه عده ای به دنبال سیاسی کاری در زمینه مهندسی هستند گفت: پیگیری امور به شیوه علمی و تخصصی نیازمند اهتمام ویژه در زمینه مهندسی جهت برآوردن انتظارات است.

وی افزود: رعایت موازین اخلاقی، وجدان بیدار، پایبندی به قوانین و آیین نامه ها، روحیه همکاری و کار جمعی در پیشبرد اهداف و نمود یک جامعه مهندسی ایده آل در خور توجه است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.