به گزارش ایرنا، ایرج مرندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران میزان تولید مبل در این شهرستان را سالانه 100 هزار دست اعلام کرد و افزود: مجموع گردش مالی در این بخش سالانه 2 هزار و 500 میلیارد ریال است.
وی اضافه کرد: با راه اندازی واحد تولید قطعات فلزی مبل زنجیره که با صرف بیش از چهار میلیارد ریال سرمایه توسط بخش خصوصی راه اندازی شده، از خروج یک میلیون دلار ارز از کشورمان جلوگیری می شود.
به گفته وی این واحد، نمونه بارز طرح اقتصاد مقاومتی است که بدون دریافت تسهیلات و با توجه به نیازهای کشورمان در جهت خودکفایی در تولید راه اندازی شده است.
وی با اشاره به اینکه پیش ازاین تولیدات این واحد از کشورهای خارجی وارد می شد، افزود: این واحد که برای 6 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده، سالانه قادر به تولید 270 هزار عدد انواع قطعات مبل است.
مرندی گفت: این واحد سالانه از خروج بیش از یک میلیون دلار ارز از بابت تامین قطعات مبل جلوگیری می کند و در صورت توسعه و استفاده از تسهیلات قادر خواهد بود تا تمام نیازهای کشور به قطعات مبل را به صورت بومی تامین کند.
به گزارش ایرنا، برای ساماندهی تولید مبل، شهرک تخصصی مبل در این شهرستان طراحی شده است که ظرفیت تولید 50 درصد مبل کشور و زمینه اشتغال 15 هزار نفر را دارد.
خوی با 385 هزار نفر جمعیت، دومین شهر پرجمعیت آذربایجان غربی به شمار می رود و در 134 کیلومتری مرکز استان قرار دارد.
7133/3072**خبرنگار: سعید فرجی**منتشر کننده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.