پروین محمد‌پوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از سال 92 تاکنون پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم، بطوریکه توانسته‌ایم مرکز جامعه پذیری و توانمندسازی معتادان بهبود یافته با ظرفیت اشتغال برای 20 نفر را در استان راه‌اندازی کنیم و برای 35 نفر از بانوان بهبود یافته نیز اشتغال زایی صورت گرفته است که با این آمار جزو 7 استان منتخب کشور شده‌ایم.
وی اضافه کرد: سعی داریم تا 15 اسفند سال جاری نیز یک مرکز توانبخشی دیگر با ظرفیت اشتغال‌زایی برای 25 نفر را در استان راه‌اندازی کنیم تا مراکز توانبخشی خود را به تعداد 2 مرکز ارتقا دهیم.
وی ادامه داد: در سال 95 مرکز موبایل سنتر را برای اولین بار در استان راه‌اندازی کردیم و جزو 3 استان بهره‌مند از این ظرفیت شده‌ایم.
معاون توانبخشی بهزیستی افزود: این مرکز با هدف ارائه خدمات بهداشتی و تغذیه ای و دارویی به معتادان تزریقی پرخطر راه‌اندازی شده است.
محمدپوری در خصوص راه‌اندازی مراکز اورژانس اجتماعی در استان گفت: در حال حاضر چهار مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان های ارومیه، خوی، مهاباد، میاندوآب در حال فعالیت است و تا پایان سال جاری 5 مرکز به شهرستان های نقده، پیرانشهر، سلماس، بوکان و ماکو اضافه می شود.
وی با اشاره به فعالیت 70 مرکز مشاوره بهزیستی در استان گفت: مراکز مشاوره بهزیستی با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به خصوص در رابطه با کاهش طلاق در جامعه راه‌اندازی شده است و در 9 ماهه سال جاری از 2 هزار و 200 ارجاعی در خصوص مشاوره طلاق، 160 نفر به سازش منجر شده است.
وی اضافه کرد: آذربایجان‌غربی رتبه 19 طلاق را در کشور دارد و این رتبه مناسبی است و در تلاش هستیم تا با اجرای برنامه‌هایی از قبیل آموزش‌های پیش از ازدواج، آموزش مهارت‌های زندگی و آموزش سبک زندگی خانواده این رقم را در سال 96 کاهش دهیم.
8135/ 3072 ** خبرنگار: شهین غریب بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.