سیدهادی بهادری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش اعداد و ارقام در بودجه سال آینده تنها مربوط به بخش عمران نیست و اعتبارات هزینه های جاری هم در سال آینده نسبت به بودجه سال 95 افزایش می یابد.
وی افزود: اولویت دادن به حقوق بازنشستگان و همسان‌سازی حقوق آنان با شاغلان در بودجه سال آینده کشور گامی ارزنده از سوی دولت تدبیر و امید است.
به گفته نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، اولویت دادن به بخش ریلی در توسعه حمل و نقل و ایجاد مزیت رقابتی برای آن، ارتقاء کیفیت و اصلاح ساختار بیمه های تأمین اجتماعی، اولویت دادن به دیپلماسی اقتصادی با هدف توسعه سرمایه گذاری خارجی و افزایش توان دفاعی از محورهای برنامه ششم توسعه محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه بودجه 96 همسو با برنامه ششم توسعه است و با اولویت های برنامه ششم توسعه مطابقت دارد، گفت: توجه به آب و فاضلاب، محیط زیست، تولید علم و اشتغال زایی در حوزه های روستایی از دیگر ویژگی های مثبت بودجه 96 است.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آذرماه امسال و هنگام ارایه بودجه به مجلس گفت: بخشی از بودجه عمرانی در تدوین بودجه سال 96 به گونه‌ای است که در آن دولت، بخش ‏خصوصی، بانک و صندوق توسعه در مشارکتی 4 جانبه برای اجرای طرح‌های ملی سودآور با هم مشارکت ‏می کنند و این امر می‌تواند تحول بزرگی را در توسعه کشور ایجاد کند.
بودجه دولت برای سال آینده، 320 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است که از این رقم 60 هزار میلیارد تومان به بخش عمران اختصاص دارد و یکی از ویژگی برنامه مالی سال آینده دولت هم، همین افزایش 26 درصدی بودجه فعالیت های عمرانی است.
اشتغالزایی در مناطق روستایی با 1.5 میلیار دلار تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی، توجه به محرومیت زدایی در استان ها، تکمیل طرح های نیمه تمام، راه اندازی سامانه ثبت حقوق ها، تخصیص هزار و 354 میلیارد تومان به صندوق بیمه کشاورزان و توسعه و تکمیل شبکه ریلی کشور از نکات مهم بودجه 96 است.
کلیات لایحه بودجه 96 روز سه شنبه، سوم اسفند سال جاری در مجلس بررسی شد.
8135/ 3072 ** خبرنگار: شهین غریب بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.