به گزارش ایرنا هادی بهادری روز پنجشنبه در همایش 'حقوق شهروندی و وکالت' با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهوری در آذربایجان غربی افزود: امروز افتخار می کنیم که یک حقوقدان در راس هرم اجرایی کشور قرار گرفته و این امر در توجه به قانون در کشور تاثیر بسزایی گذاشته است.
وی اظهار کرد: امید مردم و اهل قانون با ابلاغ این منشور برای اجرای هرچه بهتر قوانین و حقوق شهروندی در کشور بیشتر شده است و باید در این خصوص از رئیس جمهوری قدردانی کرد.
وی آشنا بودن مردم با حقوق خود را از جمله ضرورت های کشور برشمرد و گفت: یکی از این حقوق، حق بهره مندی شهروندان از وکیل است که در این خصوص بسیاری از مردم اطلاع کافی ندارند.
بهادری ادامه داد: یکی دیگر از این حقوق، حق آموزش زبان مادری است که در این دولت مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
نماینده دیگر مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با تاکید بر نقش و جایگاه ویژه قضات و وکلا در کشور، گفت: قوه قضائیه ایران از پاکدست ترین قوای قضایی در دنیاست.
نادر قاضی پور با اشاره به اینکه انتقاد پذیری در هر حوزه ای باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد، اظهار کرد: وکلا می توانند در این خصوص پیشرو باشند و ضمن انتقاد بجا از مشکلات قانونی، در صورت لزوم برای رفع انتقادها اهتمام کنند.
به گزارش ایرنا معاون پارلمانی رئیس جمهوری شامگاه چهارشنبه برای شرکت در این همایش و دیدار و گفت و گو با مسئولان آذربایجان غربی به ارومیه سفر کرده است.
رونمایی و انتشار منشور حقوق شهروندی از سوی رئیس جمهوری در سال جاری، نشانگر عزم جدی مسئولان در خدمت به جامعه است که باید به طور کامل به ظهور برسد؛ این منشور متعلق به جناح خاصی نیست و همه سلایق سیاسی را در بر می گیرد.
2093/3072 ** خبرنگار: صابر چهرقانی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.