عباس حسن خانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمپین خودجوش تحریم مواد منفجره چهارشنبه‌ سوری برای نخستین بار در ارومیه راه‌اندازی شده است و اقدامی بسیار ارزشمند به شمار می رود.
وی با اشاره به اینکه تولید مواد منفجره در کشور چین و توزیع آن توسط بازرگانان سایر کشورها درآمد سرشاری دارد، اظهار کرد: با فروش مواد محترقه، منفعت بزرگی نصیب سودجویان می شود و این در حالی است که این مواد نه تنها ضررهای مادی بلکه آسیب های معنوی بسیاری برای جوانان این مرز و بوم دارد.
وی گفت: نباید اجازه دهیم شیرینی آداب و رسوم و سنن غنی و زیبای ایرانی با استفاده از این مواد به تلخی بیانجامد.
فرماندار ارومیه افزود: متاسفانه استفاده از مواد منفجره این سنت قدیمی را به حاشیه رانده و چهارشنبه سوری را به روز ترس از انفجار مواد منفجره و حبس شدن از ترس این مواد در داخل خانه ها تبدیل کرده است.
حسن خانی بیان کرد: به واسطه برخی حاشیه ها در آئین چهارشنبه سوری، زندگی بسیاری از مردم به مدت یک روز یا حتی یک‌ هفته مختل می‌شود و چه بسا زنان‌ باردار، کودکان و محیط‌ زیست آسیب زیادی می‌بینند.
وی ادامه داد: کمپین تحریم مواد منفجره در چهارشنبه‌ سوری به صورت خودجوش توسط جوانان ایجاد شده به ‌طوری که برند کمپین به نام شهر ارومیه بوده و این مایه افتخار شهر ارومیه است که جوانان خلاق آن اقدام به راه اندازی این کمپین کرده اند.
وی بر جایگزینی محصولات استاندارد به جای مواد منفجره تاکید کرد و گفت: وزارت دفاع برای جایگزینی محصولات استاندارد پیشقدم شده و به صورت موقت محصولات استاندارد را جایگزین مواد منفجره کرده است.
وی اظهار کرد: برای کاهش آسیب‌ها در این روز نیروی انتظامی و بسیج و دانشگاه علوم پزشکی و مرکز حوادث و فوریت های پزشکی در سطح شهرستان ارومیه در آماده باش کامل خواهند بود.
به گزارش ایرنا، آخرین چهارشنبه هر سال به نام چهارشنبه سوری شهرت یافته و این روز شاد در سال های اخیر با استفاده جوانان از مواد محترقه خطرناک، زمینه مشکلات اساسی برای خانواده ها ایجاد کرده است.
8137/3072 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.