فرماندار ارومیه گفت: کمپین خودجوش تحریم مواد منفجره چهارشنبه‌ آخر سال برای نخستین بار از ارومیه راه‌اندازی شده و حسنش این است خود جوان‌ها مدیریت آن را بر عهده دارند.

به گزارش ایسنا منطقه آربایجان غربی، عباس حسنخانی در جلسه هماهنگی نحوه برگزاری کمپین تحریم مواد منفجره در چهارشنبه‌ آخر سال اظهار کرد: ایجاد این کمپین کار ارزشمندی است و در این دغدغه‌هایی که نسبت به جشن‌ها و آداب‌ و رسوم سرزمین داریم به نوعی به معنی حفاظت و پاسداری از ارزش‌های فرهنگی و آداب و رسوم کشورمان است.

حسنخانی افزود: جشن‌های ملی از گذشته‌های دور به ما به ارث رسیده‌ و در جشن نوروز همه اقوام و مذاهب از سراسر دنیا شرکت می‌کنند و جشن نوروز در یونسکو هم به ثبت رسیده ‌که سبب افتخار ماست بنابراین باید از این میراث با ارزش پاسداری کنیم اما به نظر می‌رسد در مورد چهارشنبه‌ آخر سال به قدر کافی پاسداری لازم انجام نشده و در حال خارج شدن از فرهنگ ماست.

فرماندار ارومیه گفت: مجموعه‌ای که در خرید و فروش مواد منفجره هستند چرخه مالی عظیم و قابل توجهی دارند  که به راحتی از این سود کلان خود دست بر نمی‌دارند چه کشور چین به عنوان تولید کننده و یا بازرگانان کشور همسایه که این کالا را به کشور ما می‌آورند  و این مهم علاوه بر ضررهای مادی سبب آسیب‌های معنوی نیز می‌شود.

وی گفت: تمام تلاش‌هایی که در حال انجام هست در نوع خود بسیار قابل توجه است چراکه در سال 93 در 18 نفر آسیب دیده داشتیم اما در سال 94 از وضع بهتری برخوردار شدیم.

حسنخانی بیان‌کرد: روز چهارشنبه‌ آخر سال با حجم هزینه‌های بسیار زیادی مواجه هستیم که این هزینه‌ها از بودجه عمومی کشور تأمین می‌شود بنابراین برای کاهش آسیب‌ها در این روز نیروی انتظامی و بسیج در حالت آماده باش قرار می‌گیرند و در اورژانس و یا دانشکده‌های علوم پزشکی نیز حالت آماده‌باش صددرصدی وجود خواهد داشت.

فرماندار ارومیه با اشاره به آسیب‌های چهارشنبه‌ آخر سال گفت: به واسطه برخی حواشی این جشن، زندگی بسیاری از مردم به مدت یک روز یا حتی یک‌هفته مختل می‌شود و چه بسا زنان‌باردار، کودکان و محیط‌زیست آسیب زیادی می‌بینند.

وی گفت‌: ایجاد کمپین تحریم مواد منفجره در چهارشنبه‌ آخر سال ‌از سوی خود مردم شروع شده و این درصورتی است که در آموزش‌و پرورش، صداوسیما، نهادهای نظامی و انتظامی و کلا دولت و بقیه دستگاه‌هایی که متولی هستند کار خودشان را انجام می‌دهند.

حسنخانی تاکید کرد: کمپین تحریم مواد منفجره در چهارشنبه‌ آخر سال حسنش این است که به صورت خودجوش ایجاد شده و از جانب خود جوانها صورت گرفته به‌طوری که برند کمپین به نام شهر ارومیه است و این باعث افتخار ماست که خلاقیت جزو خصیصه‌های خوب شهرمان است.

فرماندار ارومیه با تاکید بر جایگزینی محصولات استاندارد به جای مواد منفجره گفت: ورازت دفاع برای جایگزینی محصولات استاندارد پیش‌قدم شده و به صورت موقت محصولات استاندارد را جایگزین مواد منفجره کرده و امیدواریم به جایی برسیم که به صورت کلی به جمع‌آوری اقلام آتش بازی خطرناک اقدام شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.