به گزارش ایرنا، هوشنگ عطاپور روز چهارشنبه در جلسه هیات اندیشه ورزان آذربایجان غربی افزود: طبق بررسی ها 70 درصد طلاق ها در این استان نیز در پنج سال اول زندگی رخ می دهد که می توان یکی از علت های مهم آن را نبود یا ناکافی بودن مهارت های زندگی در بین زوجین دانست.
وی با بیان اینکه پس از سال 1384 شمسی، طلاق در آذربایجان غربی سیر صعودی به خود گرفت، اظهار کرد: طبق آمار غیر رسمی در حال حاضر از هر چهار ازدواج یک مورد به طلاق منجر می شود که باید با استفاده از همه ظرفیت های استانی، این روند را متوقف کنیم.
وی اضافه کرد: عوامل فردی و رفتاری، عوامل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، روانی، وسایل ارتباط جمعی و مسائل و مشکلات جنسی از عوامل مهم طلاق به شمار می روند.
وی تاکید کرد: دخترها و پسرها باید با ملزومات روابط قبل از ازدواج آشنا شوند و مهارت های زندگی مشترک را نیز یاد بگیرند تا بتوانند زندگی مشترک موفقی را تجربه کنند.
مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه 75 درصد طلاق ها در آذربایجان غربی به صورت توافقی انجام می شود، گفت: بررسی ها نشان می دهد که 99 درصد دادخواست های طلاق در استان از سوی زوجه ارائه می شود که این امر نیز نیاز به دقت بیشتر دارد.
به گزارش ایرنا، کارشناسان حاضر در این جلسه به بیان نظرات خود پرداختند.
3214/2093** خبرنگار: شاهین سپهراد** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.