جعفر کتانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با راه اندازی این صنایع در منطقه حداقل برای 2 هزار نفر اشتغال ایجاد می شود که در این خصوص با 2 نفر سرمایه گذار ایرانی خارج از کشور رایزنی شده که امیدواریم به نتیجه خوبی ختم شود.
وی افزود: در بخش کشاورزی هم در منطقه ظرفیت و استعداد خوبی برای توسعه و اشتغال وجود دارد و موفقیت های خوبی کسب شده است، از 38 کشاورز نمونه آذربایجان غربی 7 کشاورز از شهرستان مهاباد هستند و 2 کشاورز و تولید کننده نیز به عنوان نمونه کشوری انتخاب و معرفی شدند.
کتانی همچنین تاکید کرد: دانشگاه ها نیز باید بر اساس نیاز بازار کار و نیاز منطقه نسبت به ایجاد رشته های تحصیلی دانشگاهی تلاش کنند تا رشته های تحصیلی به صورت کاربردی پس از فارغ التحصیلی امکان اشتغال را برای جوانان فراهم کند.
فرماندار مهاباد افزود: مراکز فنی و حرفه ای هم از جمله مراکزی هستند که باید با تربیت جوانان توانمند، خلاقیت و نوآوری آنان را شکوفا کنند تا با این روش زمینه اشتغال زایی در جامعه ایجاد شود.

**خبرگزاری ایرنا به علت قدمت و اعتبارش همواره نقش آفرین است**
معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مهاباد همچنین با اشاره به نقش رسانه ها در تبیین موضوع اشتغال و کارآفرینی گفت: رسانه ها نقش بی بدیلی در فرهنگ سازی کارآفرینی و اشتغال زایی در جامعه برعهده دارند بر این اساس مسئولان باید با رسانه ها همکاری مناسبی داشته باشند.
کتانی همچنین با تقدیر از نقش تاثیرگذار خبرگزاری جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف، اظهار کرد: خبرگزاری ایرنا پیشتاز اطلاع رسانی و خبررسانی کشور بوده به علت قدمت و اعتبارش همواره نقش و تاثیر خود را در شکل گیری افکار عمومی ایفا می کند و از جایگاه حرفه ای و رسانه ای بالای ملی و بین المللی برخوردار است.
معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد چندی پیش از خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر مهاباد بازدید کرد و به سئوالات مختلف خبرنگار ایرنا پاسخ داد، اکنون سومین و خلاصه آخرین بخش از مصاحبه جعفر کتانی در آخرین بازدید خود از ایرنا را از نظر گذارندید.
شهرستان مهاباد با بیش از 230 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irna_newsmahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.