به گزارش ایرنا، عبدالمجید سرتیپی روز یکشنبه در جلسه بررسی و رسیدگی به مشکلات معدن کاران این شهرستان با اشاره اینکه معادن پتاس سنگی تنها در سه منطقه کشور وجود دارد، افزود: استخراج این ماده معدنی موجب اشتغالزایی و رونق اقتصادی می شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه استاندار آذربایجان غربی نیز بر استخراج از ذخایر پتاس سنگی این منطقه تاکید دارد، ادامه داد: این شهرستان همچنین دارای منابع غنی منیزیم و دولومیت است که می توان از این پتانسیل نیز در راستای پیشرفت اقتصادی منطقه استفاده کرد.
وی اضافه کرد: با توجه به مطالعه های سازمان های زمین شناسی و صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، در پوسته این شهرستان ذخایر قابل توجه دیگری همچون طلا، آهن و سنگ های تزئینی وجود دارد.
معاون عمرانی فرماندار سلماس نیز در این جلسه با تاکید بر رفع مشکلات معدن کاران این شهرستان گفت: ایجاد واحدهای فرآوری در کنار معادن غنی موجب برون رفت از وضعیت کنونی خام فروشی مواد معدنی و در نتیجه دست یابی به رونق اقتصادی می شود.
حسین رحمانی افزود: هم اکنون بیشتر معادن اکتشافی و استخراج از معادن در زمینه های مصالح ساختمانی و سنگ های تزئینی است.
به گزارش ایرنا در این جلسه مسائل و مشکلات معدن کاران سلماس با حضور نمایندگان اداره اوقاف و امور خیریه، منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط زیست و اداره امور آب بررسی شد.
در شهرستان سلماس 19 معدن دارای پروانه بهره برداری، چهار محدوده دارای جواز کشف و پنج معدن در مراحل اکتشافی وجود دارد.
این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 200 هزار نفر در 85 کیلومتری شمال ارومیه، مرکز آذربایجان غربی واقع شده است.
7156/3072 ** خبرنگار: جمال فرخیان ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.