قربانعلی سعادت روز پنجشنبه در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: اگر می خواهیم صادرات غیرنفتی استان رونق یابد و درآمد آن برای توسعه کشور و استان صرف شود باید در راستای بهبود وضعیت بسته بندی محصولات تولیدی به ویژه برای بازار خارجی گام برداریم.
وی اضافه کرد: تغییر الگوی کشت و تبدیل کشاورزی سنتی به صنعتی امری مهم در افزایش تولیدات کشاورزی، صرفه جویی در مصرف آب و انرژی و افزایش کیفیت محصولات تولیدی و افزایش صادرات جهانی این محصولات است.
وی اظهار کرد: بخش کشاورزی آذربایجان غربی باید از حال رکود خارج شود و در این زمینه سازمان جهاد کشاورزی باید کارشناسان سیار خود را بر سر زمین های کشاورزی عازم کند تا با راهنمایی های لازم کشاورزان را در امر تولیدات مرغوب و دارای بازار داخلی و خارجی یاری کنند.
وی اظهار کرد: امروز وضعیت حمل و نقل استان برای صادرات سیب که یکی از مهمترین محصولات صادراتی است نامناسب است که در این راستا مذاکراتی برای تهیه وسایل نقلیه یخچال دار و مناسب با بخش خصوصی انجام داده ایم.
اسمعیل کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: با توجه به اختصاص 1000 میلیارد ریال اعتبار در سفر ریاست جمهوری از محل صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی استان 96 واحد تولیدی محصولات کشاورزی را به بانک کشاورزی جهت دریافت تسهیلات معرفی کرده ایم.
وی اظهار کرد: تاکنون هیچ یک از واحد های تولیدی معرفی شده موفق به دریافت تسهیلات بانکی نشده اند که امید می رود همکاری بانک عامل با مراجعان بیشتر شود.
ناصر حضرتی رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی نیز در این جلسه بیان کرد: هم اکنون سه هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که سهم آذربایجان غربی 75 طرح است.
وی اظهار کرد: تاکنون 26 پروژه نیمه تمام ادارات کل میراث، ورزش و جوانان و شهرک کشاورزی احصا و برای واگذاری به بخش خصوصی پیشنهاد شده است که تنها چهار پروژه گلخانه ای بخش کشاورزی موفق به واگذاری شده است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از جمله استان هایی است که در نوسان نرخ ارز در اواخر دولت دهم، با معضل رکود دست به گریبان شد ولی با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، بسیاری از واحدها از رکود خارج شده و زمینه برخی دیگر فراهم شده است.
فاصله داشتن از مرکز، بالا بودن هزینه تولید، نبود بازارهای تضمین شده برای فروش محصولات تولیدی، نبود سرمایه کافی در ابتدای راه اندازی، اعطای تسهیلات مختلف از بانک ها برای ادامه حیات و همچنین بدهکار بودن همیشگی به بانک به علت نامتناسب بودن درآمدها و هزینه ها از جمله مشکلات بخش تولید در آذربایجان غربی در سال های طولانی گذشته بوده است.
7126/2093**خبرنگار: نرگس موذنی حبشی**انتشاردهنده: صابر چهرقانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.