سهراب حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد : این طرح باید در سال 84 به بهره داری می رسید اما 10 سال در روند عملیات عمرانی آن وقفه ایجاد شد و با پیگیری های صورت گرفته در سال 94 عملیات آن دوباره از سرگرفته شد.
وی ادامه داد: با توجه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی و مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندوآب ادامه عملیات بیمارستان از راه منابع داخلی دانشگاه علوم پزشکی استان آغاز شد.
حیدری با بیان اینکه، این طرح جزو طرح های ملی است، گفت: اعتبار لازم برای ساخت و تکمیل این طرح باید از طریق منابع ملی تخصیص می یافت ولی با شرایط پیش آمده، 70 میلیارد ریال اعتبار به این طرح اختصاص یافت.
وی افزود: به علت این که در گذشته در مراحل ساخت بیمارستان نظارت خوبی نشده و طرح مورد نظر با نیازهای امروزی تناسب نداشت، تغییراتی در طرح آن لحاظ شد و مساحت آن از هفت هزار مترمربع به 10 هزار و 500 مترمربع افزایش یافت.
حیدری گفت: علاوه بر تجهیزات، تنها برای عملیات عمرانی این طرح 135 میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.
وی بیان کرد: شهرستان میاندوآب دارای 2 بیمارستان و هر کدام دارای 150 تخت است و با افتتاح فاز دوم بیمارستان فاطمه (س) تعداد تخت های بیمارستانی در این شهرستان به 400 تخت افزایش می باید.
مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب همچنین بیان کرد: طرح بهداشتی کلینیک تخصصی هم در زمینی به مساحت یکهزار و 800 مترمربع و با برآورد اعتبار 35 میلیارد ریال در محوطه بیمارستان فاطمه(س) اجرا و در دهه فجر بهره برداری می شود.
حیدری اضافه کرد: با بهره برداری از این کلینیک، پزشکان تمام تخصص های رشته پزشکی در دو نوبت صبح و عصر به بیماران خدمات ارائه خواهند داد.
وی گفت: ساخت کلینیک تشخیص بیماران سرطانی از دیگر طرح هایی است که اینک بیش از 90 درصد پیشرفت دارد و در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
وی افزود: بیماران سرطانی برای دریافت خدمات به شهرهای بزرگ مراجعه می کنند که با ساخت این کلینیک در میاندوآب، مشکل درمانی بیماران سرطانی تا حدودی رفع خواهد شد.
حیدری اظهار کرد: شهرستان میاندوآب دارای 20 مرکز بهداشتی و درمانی در مناطق شهری و روستایی است که در 2 سال گذشته، هفت طرح درمانی در این شهرستان اجرا شده که 48 نفر پزشک عمومی به طور شبانه روزی در این مراکز استقرار و به مردم خدمات ارائه می دهند.
وی با قدردانی از خیران سلامت شهرستان میاندوآب، گفت: در 1.5 سال گذشته توسط خیران نیک اندیش، پنج طرح بهداشتی و درمانی ساخته شده است که بخش ICU بیمارستان عباسی با اختصاص چهار میلیارد ریال یکی از آنهاست که از سوی خیران احداث شد و اینک یکی از مراکز نمونه استان آذربایجان غربی است و نزدیک به 13 میلیارد ریال هم از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای تجهیز آن اعتبار صرف شد.
وی گفت: با توجه به اینکه بخش ICU این بیمارستان مستقل بوده و تنها پنج تخت داشت، اکنون تعداد تخت ها به 15 مورد افزایش یافته و تمام امکانات آن مطابق با استانداردهای روز دنیا است.
حیدری دومین طرح بهداشت و درمانی این شهرستان که به همت خیران ساخته شده است را مرکز مشاوره بیماری های رفتاری، عنوان کرد و گفت: این مرکز به همت خیر میاندوآبی که همکار شبکه بهداشت نیز است، با اختصاص 800 میلیون ریال راه اندازی شده، تا جوانان در آستانه ازدواج در کلاس های مشاوره ای در خصوص مسائل ازدواج آگاهی یابند.
وی ساخت سردخانه اجساد بیمارستان عباسی و سه قطعه پارکینگ در محوطه این بیمارستان، هر کدام به مساحت 2 هزار و 500 مترمربع با همکاری خیران و ساخت سر در برای این بیمارستان را از دیگر طرح های حوزه سلامت در سطح شهرستان میاندوآب عنوان کرد.
شهرستان میاندوآب با بیش از 260 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و مهاباد را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirna_newsmahabad@دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.