نادر صفرزاده روز پنج شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی افزود: برای بازگشت این تعداد واحد تولیدی به چرخه تولید 2 هزار و 716 میلیارد ریال تسهیلات اعطا شده است.
وی اظهار کرد: سهم آذربایجان غربی از احیای هفت هزار و 500 واحد تولیدی راکد در سطح کشور، احیای 424 واحد با رقم تسهیلات پنج هزار و 650 میلیارد ریال است که تاکنون از این تعداد، 265 واحد به مدار تولید بازگشته اند.
وی اضافه کرد: امیدواریم با همراهی مدیران بخش های مرتبط به هدفگذاری مشخص شده برای استان دست پیدا کنیم و جایگاه استان را در بین استان های کشور بهبود ببخشیم.
وی ادامه داد: از دستگاه ها و بانک های استان می خواهیم اقدامات لازم را برای رفع مشکل پرداخت تسهیلات به 619 طرح و واحدی که در حال حاضر در دست بررسی و یا انتظار پرداخت تسهیلات توسط بانکها هستند، انجام دهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت ارتقا و بهبود عملکرد استان در پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی مشکل دار تاکید کرد و گفت: در حال حاضر آذربایجان غربی در پرداخت تسهیلات بانکی به واحدها رتبه 18 کشوری را دارد که لازم است با تلاش مدیران و همت بانکهای دولتی و غیردولتی در استان، این رتبه بیشتر از این بهبود یابد.
صفرزاده در ادامه از دستگاههای استانی خواست گزارش وضعیت متقاضیان دریافت تسهیلات و همچنین بهره مندان از تسهیلات مصوب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان را به تفکیک شهرستان ها و میزان اشتغال ایجاد شده حاصل از پرداخت تسهیلات و احیای واحدها را به دبیرخانه ارائه کنند.
به گزارش ایرنا، در این جلسه مدیران دستگاهها و مدیران عامل بانکهای استان نیز گزارشات خود را در رابطه با آخرین وضعیت اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ارائه کردند.
8137/2093**خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.