به گزارش خبرنگار ایرنا، مولان پور مشهور به 'وه ستا قادر ره ش هه رمی' (استاد قادر) شب گذشته در سن 70 سالگی در منزل شخصی خود درگذشت.
این همسر و پدر سه شهید در 7 تیر سال 66 بر اثر بمباران شیمیایی رژیم بعث عراق و اصابت یک بمب به روستای 'ره ش هه رمی' از توابع بخش مرکزی شهرستان سردشت سه فرزندش به نام های شهین، ناصر و مال مال مولان پور و همچنین همسرش در حالی که باردار و پابه ماه بود را از دست داد.
همسر وی پس از وضع حمل در یکی از بیمارستان های شهر تبریز شهید شد مولان پور هم در حالی که برای دفن یکی از فرزندانش از تبریز راهی سردشت شده بود خبر شهادت همسرش را هم به او دادند.
رییس انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قادر مولان پور نماد مظلومیت هشت هزار و 24 مصدوم شیمیایی 7 تیر سال 66 شهرستان سردشت است.
رحیم واحدی افزود: قادر مولان پور یکی از شاهدان و اسناد معتبر پرونده قضایی هشت سال جنگ تحمیلی عراق ضد کشورمان در لاهه کشور هلند و تنها پرونده مطرح شده در یک دادگاه اروپایی بود که منجر به 17 سال محکومیت فرانس فان آنرات به عنوان جنایتکار جنگی شد.
'فرانس کورنلیس آدریانوس فان آنرات' از بازرگانان هلندی است که متهم به فروش مواد خام برای تولید جنگ‌افزار شیمیایی به دولت صدام حسین شد.
مراسم ترحیم این پدر و همسر شهید امروز/ یکشنبه/ در مسجد قبله شهر سردشت با حضور گسترده مردم شهرستان، خانواده شهدا و جانبازان شیمیایی سردشت و مسئولین محلی برگزار می شود.
شهرستان سردشت دارای 850 شهید که 118 شهید شیمیایی هستند و همچنین حدود 2 هزار و 500 جانباز است که یکهزار و 500 نفر از آنها به عنوان جانباز شیمیایی شناخته شده اند.
این شهرستان در 7 تیر سال 66 مورد اصابت چهار بمب شیمیایی رژیم بعث عراق به نقاط مختلف شهر مسکونی سردشت و بمب های دیگری به مناطق مسکونی در روستاهای شهرستان قرار گرفت.
شهرستان سردشت با 120 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با اقلیم کردستان عراق قرار دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و مهاباد را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irna_newsmahabad@ دریافت کنید.
7562/3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.