جواد زاهدی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کانون آذربایجان‌غربی 44 اثر نقاشی را برای شرکت در هشتمین مسابقه 2 سالانه بین‌المللی نقاشی کودک و نوجوان ارسال کرده بود که 6 نفر دارای رتبه شدند.
وی اضافه کرد: صنم حسین‌نژاد هشت ساله از ماکو مدال طلای این 2 سالانه را با موضوع آب به خود اختصاص داد.
وی اظهار کرد: 2 مدال نقره این 2 سالانه در بخش آب و آزاد نیز به ترتیب به شاهین رحمانی 9 ساله از بوکان و مبینا غلام‌زاده12 ساله از ماکو رسید.
وی گفت: مدال برنز این 2 سالانه بین المللی نیز در بخش آزاد به روژینا حسن‌پور 14 ساله از مهاباد تعلق گرفت.
وی ادامه داد: معصومه عظیم‌زاده 12 ساله از چالدران و نارین فرجی 13 ساله از مهاباد نیز 2 عضو کانون پرورش فکری آذربایجان غربی هستند که دیپلم افتخار هشتمین 2 سالانه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان تهران را به خود اختصاص دادند.
به گزارش ایرنا، سهم بچه‌های ایرانی از مجموع 542 جایزه توزیع شده، بیش از همه کشورهاست و آنان توانستند با کسب 25 نشان طلا، 34 نقره و20 برنز جایگاه نخست این رقابت را از آن خود سازند و البته 463 نشان در بین 39 کشور دیگر توزیع شد.
مقایسه آمار نشان‌های توزیع شده در بین کودکان و نوجوانان کشورهای مختلف جهان نیز نشان می‌دهد بعد از کشور ایران، کشورهای هنگ کنگ با 14 طلا، 9 نقره، سه برنز و بلغارستان با 10 طلا، 11 نقره و 6 برنز و اسلوونی با هفت طلا، پنج نقره، 6 برنز به ترتیب بیشترین‌ مدال‌های طلا، نقره و برنز را از آن خود کرده‌اند.
آثار برگزیده هشتمین مسابقه 2 سالانه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان با موضوع آب و آزاد از یک تا 14 دی سال جاری از ساعت8:30 تا 16 در قالب یک نمایشگاه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌ هنری کانون در تهران، خیابان فاطمی، خیابان حجاب در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
هیأت داوران هشتمین 2 سالانه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان در بیانیه خود با توجه به ارزش‌های فردی، اجتماعی و شخصیتی نقاشی و تاثیر آن بر پرورش شخصیت کودکان و نوجوانان آورده است: این جشنواره با هدف برقراری ارتباطات فرهنگی در جهان و رشد و توسعه هنر کودک با نگاه ویژه به موضوع ویژه آب، منتخبی از آثار کودکان و نوجوانان را معرفی کرده است.
برترین‌های هشتمین مسابقه و نمایشگاه 2 سالانه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان تهران، هشتم دی سال جاری با حضور مدیرعامل، معاونان، مشاوران و مدیران کانون و سفرای برخی از کشورهای شرکت کننده معرفی شدند و جوایز خود را دریافت کردند.
7129/3072 **خبرنگار: توحید محمودپور** انتشاردهنده: علیرضا فولادی

منبع ‫:‬ ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.