عباس آغاز روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با تشکیل یک تیم‌ نظارتی در این شهرستان متشکل از شبکه بهداشت‌ودرمان، دامپزشکی و دستگاه قضایی به صورت مستمر بر مراکز عرضه‌کننده مرغ زنده نظارت می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در این مراکز مرغ بدون نظارت بهداشتی ذبح می‌شود، افزود: برخی افراد در محله‌های مختلف شهر نسبت به فروش و ذبح مرغ زنده اقدام کرده و علاوه بر آلوده کردن محیط، سلامت شهروندان را با خطر مواجه می‌کنند. 

وی اضافه کرد: روش عرضه مرغ زنده و کشتار آن به صورت غیربهداشتی و غیراستاندارد به علت احتمال انتقال بیماری در بسیاری از کشورهای جهان منع قانونی دارد و این روش یک شیوه منسوخ شده در عرضه گوشت مرغ به شمار می‌رود.

«آغاز» از شهروندان خواست تا فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند و در صورت مشاهده عرضه فرآورده‌های خام دام غیربهداشتی، مراتب را به کارشناسان شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

سرپرست شبکه دامپزشکی مهاباد با اشاره بر نظارت مستمر کارشناسان بر فعالیت کشتارگاه‌های دام‌وطیور گفت: فروش و عرضه مرغ‌زنده ممنوع است و مرغ باید در کشتارگاه‌های طیور به صورت بهداشتی ذبح و عرضه شود.

وی اضافه کرد: واحدهای مرغداری این شهرستان نیز در هر دوره جوجه‌ریزی چند نوبت مورد پایش قرار گرفته و قبل و بعد از کشتار نیز طیور از نظر وضعیت سلامت مورد معاینه قرار می‌گیرد.

هم‌اکنون ۸۶ واحد مرغداری گوشتی در مهاباد دارای مجوز وجود دارد که از این تعداد، ۶۷ واحد با ظرفیت یک میلیون و ۹۸۲ هزار قطعه در هر دوره فعال است.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.