محمد اقوامی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان محکومیت پس از رسیدگی به بیش از چهارهزار و ۳۷۰ پرونده مربوط به قاچاق استان علیه این سودجویان صادر شده‌است.

وی اضافه کرد: شعبه‌های تعزیرات حکومتی با حساسیت بسیار زیاد، پرونده‌های قاچاق را مورد رسیدگی قرار می‌دهد و از ابتدای امسال هر هفته به‌طور متوسط نزدیک به ۱۲۰ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته‌است.

وی با اشاره به ورود چهارهزار و ۴۳۰ پرونده به شعبه‌های تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی طی سال جاری، بیان کرد: حدود ۹۹ درصد از این تعداد در شعبه‌های استانی رسیدگی شده‌است.

وی تاکید کرد: علاوه بر صدور جرایم قابل توجه به قاچاقچیان، اقلام مورد قاچاق نیز به نفع دولت مصادره شده‌است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی، تخلف مربوط به درج‌نکردن قیمت را پس از قاچاق کالا و ارز از جمله بیشترین پرونده‌های ورودی به شعبه‌های این اداره‌کل عنوان کرد و گفت: از ابتدای امسال با تشدید بازرسی‌ها، سه‌هزار و ۸۸ فقره پرونده در این خصوص به این مراکز وارد شده که تنها سه‌مورد رسیدگی نشده است.

اقوامی افزود: متخلفان سه‌هزار و ۸۵ پرونده رسیدگی شده نیز به پرداخت بیش از سه و نیم میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

اداره‌کل تعزیرات حکومتی مسوول رسیدگی به پرونده‌های قاچاق، تخلف‌های مربوط به کالا و ارز و بخش بهداشت و درمان است و سالانه بیش از ۱۰ هزار مورد پرونده این سه بخش در آذربایجان‌غربی رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.