قاسم شیخانی روز سه‌شنبه در آیین بزرگداشت روز حسابدار در دانشگاه پیام نور مرکز مهاباد اظهار داشت: تشکل‌های حسابداری کشور باید بزرگ‌تر و فعال‌تر شوند و خود را با داده‌های جدید علمی و مدرن مجهز کنند تا بتوانند این شفافیت مالی را به جامعه منتقل کنند.

وی اضافه کرد: حسابداران مانند مهندسان سازه هستند و با داده‌های آماری آرامش را به جامعه برمی‌گردانند زیرا مانند پزشکان بخشی از سلامتی و شفافیت مالی جامعه بر عهده آنان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه حسابداری به تجزیه و تحلیل درآمد و هزینه کمک شایانی می‌کند، از این رو نقش آن در اقتصاد برجسته است افزود: علم حسابداری پایه اقتصاد امروز جامعه است و به همین خاطر باید حسابداران به دانش روز و تخصص لازم تجهیز شوند.

این مدرس دانشگاه گفت: حسابداری یک فن است که در پی کسب مهارت‌های لازم حاصل می‌شود و هم‌اکنون بسترهای لازم برای فعالیت حسابداران در کشور به خوبی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه ۲۵۶ موسسه حسابداری در کشور ثبت شده است افزود: در حال حاضر بیش از ۴۵۰ هزار شرکت مختلف در کشور فعال هستند و تمامی این شرکت‌ها برای کارهای مالی خود از جمله اظهارنامه مالیاتی، تراز مالی و .... به حسابدار نیاز دارند.

«شیخانی» با اشاره به اینکه حسابداری در ایران فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است یادآور شد: در گذشته دانشجویان حسابداری قبل از شروع فعالیت حسابداری خود برای رازداری، تعصب و وفاداری به حرفه خود، سوگند می‌خوردند و به همین خاطر بود که در رده‌بندی‌های جهانی، شغل حسابداری جزو ۱۰ شغل برتر معرفی شده است.

رییس دانشگاه پیام نور مرکز مهاباد نیز در ادامه این آیین گفت: در دنیای کنونی حسابداری نیز به رشته‌های مهم علمی تبدیل شده است به طوری که حسابداران باید علاوه بر تخصص در رشته خود، تجربه کافی نیز در این رشته داشته باشند.

معروف خلیلی افزود: شهرستان مهاباد به دلیل داشتن پتانسیل‌های فراوان در بحث آموزش عالی هم‌اکنون تبدیل به یک شهر دانشگاهی تبدیل شده و قادر است دانشجویان دیگر کشورهای همجوار را نیز جذب کند.

وی اضافه کرد: دانشگاه پیام نور مرکز مهاباد هم‌اکنون با بیش از ۷۰ رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد یکی از بزرگترین مراکز علمی و دانشگاهی در جنوب آذربایجان‌غربی است و دانشجویان و اساتید این دانشگاه به موفقیت‌های بسیار خوبی در زمینه ثبت مقالات علمی و پژوهشی دست پیدا کرده‌اند.

در ادامه این آیین که برای نخستین بار در مهاباد برگزار شد، از اساتید و پیشکسوتان حسابداری شهرستان مهاباد با اهدای لوح قدردانی شد.

قاسم شیخانی متولد ۱۳۱۸ مهاباد است که از نخستین دانشجویان رشته حسابداری دانشگاه تهران به شمار می‌رود که دارای مدرک کارشناسی ارشد حسابداری مالی است.

عضویت در انجمن حسابدران خبره ایران، استاد حسابداری دانشگاه تهران و مدیر مالی چند شرکت بزرگ کشور بخشی از کارنامه علمی این استاد پیشکسوت حسابدارای ایران است.

 ۱۵ آذر روز حسابدار است که بر اساس تصمیم فدراسیون بین‌المللی حسابداران (آیفک) در سی‌امین سال تاسیس‌اش ۲ تا ۸ دسامبر ۲۰۰۷ (برابر با ۱۱ تا ۱۷ آذر ۱۳۸۶) را به عنوان هفته جهانی حسابداری اعلام کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.