محمود زمانی شامگاه یکشنبه در آیین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای تخت سلیمان تکاب با اشاره به نیاز بخش گردشگری این شهرستان به جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای افزود: این جشنواره زمینه‌ای برای حضور فعالان حوزه گردشگری در تکاب فراهم‌ کرد و موجب حفظ منابع مالی و رونق اقتصادی شهرستان و احیا تاریخ و تمدن کهن منطقه خواهد شد.

وی بیان کرد: بخش‌های مهمی از توانمندی‌های گردشگری و آثار طبیعی و تاریخی ناشناخته تکاب با برگزاری این جشنواره به استان‌های شمال‌غرب کشور معرفی و بازشناسی شد.

فرماندار تکاب ادامه داد: این جشنواره موجب شناسایی نقاط ضعف و قوت صنعت گردشگری تکاب شد از این رو نقش موثری در توسعه و رونق این صنعت و ایجاد اشتغال در این بخش ایفا کرد.

«زمانی»، با اشاره به اینکه تکاب از نظر تنوع فرهنگی، قومی و تعدد آثار طبیعی و تاریخی ظرفیت بزرگی در منطقه است اظهار داشت: تلاش می‌کنیم با برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های مختلف در بخش گردشگری، نشاط اجتماعی، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال با استفاده از طرفیت‌های تاریخی تکاب را پیگیری کنیم و بر این اساس با استفاده از تجربه برگزاری این جشنواره، آن را سال آینده به صورت ملی و با حضور استان‌های مختلف و اقوام و فرهنگ‌های کشور برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: برگزاری جشنواره‌های متعدد ملی و منطقه‌ای در بخش گردشگری تکاب موجب تبادل فرهنگی، افزایش آگاهی و ایجاد زمینه برای توسعه همه‌جانبه منطقه خواهدشد.

در این مراسم از تورگردانان، غرفه‌داران و فعالان گردشگری و هنرمندان صنایع دستی استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان و گیلان به خاطر حضور فعال در جشنواره و نمایشگاه منطقه‌ای تخت سلیمان تکاب تجلیل و قدردانی شد.

جشنواره منطقه‌ای تخت سلیمان تکاب روزهای پنج‌شنبه و جمعه گذشته با حضور گردشگران و فعالان گردشگری چهار استان شمال غرب کشور از جمله آذربایجان‌شرقی، زنجان، آذربایجان‌غربی و گیلان برگزار شد و نمایشگاهی از آثار صنایع دستی این استان‌ها به مدت چهار روز در تکاب دایر بود.

علاوه بر مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان، شهرستان تکاب، بیش از ۱۷۰ اثر تاریخی و طبیعی ثبت ملی را در خود جای داده و یکی از قطب‌های گردشگری منطقه به شمار می‌رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.