مرتضی حاتمی روز یکشنبه در جلسه ساماندهی عرضه و مصرف مکمل‌های ورزشی آذربایجان‌غربی افزود: باید با برنامه‌ریزی مناسب مکمل‌های مجاز ورزشی در داروخانه‌ها عرضه شود زیرا عرضه این محصولات در داروخانه‌ها قابل نظارت و کنترل است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از راهکارها در این خصوص نیز تدوین برنامه و طرح جامعی است که وظایف دستگاه‌ها در آن به طور دقیق مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه سلامت جسمانی نسل جوان ما امروز با خطرهای جدی مکمل‌های غیرمجاز روبرو است، اضافه کرد: اگر از مربیان باتجربه و چهره‌های ملی و متخصص در امر ورزش بهره‌گیری شود، اثربخشی این امر نیز بیشتر خواهد شد.

وی گفت: باید در باشگاه‌های ورزشی مربیان و مسوولان باشگاه خود را در قبال تمام رفتارها و نحوه آموزش ورزشکاران مسوول بدانند و لازم است که اداره‌کل ورزش و جوانان، باشگاه‌ها را به تکمیل مدارک هویتی برای کلیه ورزشکاران ملزم کند و بانک اطلاعاتی کامل از مربیان و ورزشکاران فعال در این رشته تهیه گردد.

حاتمی با اشاره به فعالیت باشگاه‌های ورزشی بدون مجوز در ارومیه، گفت: ۲۵۵ باشگاه ورزشی در این شهرستان فعال بوده که از این تعداد حدود ۲۰ درصد بدون مجوز فعالیت است و این باشگاه‌ها باید در صورت امتناع از اخذ مجوزهای لازم پلمب شود.

این جلسه با حضور مسوولان دستگاه‌های ذیربط در محل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی برگزار شد و بازرسی مشترک از محل باشگاه‌های ورزشی، برنامه‌ریزی فعالیت‌های آموزشی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در خصوص صدمه‌ها و زیان‌های جبران‌ناپذیر به ورزشکاران در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.