رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: ثبت‌نام داوطلبان به عنوان نخستین بخش از این فرآیند از دقایقی پیش آغاز شد و تا یک هفته دیگر ادامه دارد.

علی مصطفوی افزود: مقدمات لازم برای ثبت‌نام از داوطلبان در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شده ولی داوطلبان نیز باید همراه همه اسناد و مدارک درج شده در اطلاعیه ثبت‌نام در فرمانداری‌های ۱۰‌گانه استان حاضر شوند.

وی بیان کرد: ستادهای ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در ۱۰ فرمانداری شمال، جنوب و مرکز استان مستقر است و متقاضیان باید برای نام‌نویسی به این مراکز مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: ارومیه، خوی، سلماس، ماکو، مهاباد، میاندوآب، شاهین‌دژ، پیرانشهر، نقده و بوکان این ۱۰ فرمانداری را شامل می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: فرمانداری‌های ارومیه، سلماس، مهاباد، میاندوآب و بوکان برای داوطلبان این شهرستان‌ها و فرمانداری‌های خوی برای داوطلبان شهرستان‌های خوی و چایپاره، ماکو برای داوطلبان شهرستان‌های ماکو، پلدشت، شوط و چالدران، شاهین‌دژ برای داوطلبان ۲ شهرستان شاهین‌دژ و تکاب، پیرانشهر برای داوطلبان ۲ شهرستان سردشت و پیرانشهر و نقده برای داوطلبان ۲ شهرستان نقده و اشنویه در نظر گرفته شده‌است.

مصطفوی بیان کرد: تا دوره پیشین تعداد حوزه‌های اصلی انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان‌غربی ۹ حوزه بود که امسال با تفکیک حوزه انتخابیه میاندوآب از شهرستان‌های شاهین‌دژ و تکاب به ۱۰ حوزه افزایش یافت.

وی اظهار کرد: فرآیند ثبت‌نام از داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا ساعت ۶ بعدازظهر روز شنبه /۱۶ آذر/ ادامه دارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: روند بررسی و تایید صلاحیت‌ها نیز بلافاصله پس از ثبت‌نام آغاز می‌شود و تا ۱۰ روز پیش از آغاز انتخابات ادامه دارد.

مصطفوی گفت: در این فرآیند صلاحیت داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هیات‌های اجرایی و نظارت مورد بررسی قرار می‌گیرد و روز ۲۳ بهمن ماه امسال به صورت عمومی اعلام خواهد شد.

به گزارش ایرنا انتخابات سراسری یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه، ۲ اسفند امسال برگزار می‌شود.
اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر آن، اصل شناسنامه عکس‌دار و یک نسخه تصویر کلیه صفحات آن، یک قطعه عکس ۴*۳ جدید، اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر (حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن)، اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولان خدمت وظیفه عمومی از مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.
همچنین به استناد ماده‌ی ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره‌های ذیل آن، انتخاب‌شوندگان هنگام ثبت‌نام باید دارای شرایط اعتقاد و التزام عملی به اسلام، التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه، داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی‌ارشد یا معادل آن، نداشتن سوء‌شهرت در حوزه‌ی انتخابیه، سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی و حداقل سن ۳۰ سال تمام و حداکثر ۷۵ سال باشند.
داوطلبان نمایندگی اقلیت‌های دینی مصرّح در قانون اساسی از التزام عملی به اسلام، مستثنی هستند و باید در دین خود ثابت العقیده باشند.
ملاک محاسبه‌ی سن اشخاص برای ثبت‌نام در انتخابات بر اساس تاریخ تولد اولیه‌ی ثبت شده در شناسنامه رسمی است و تغییرات بعدی توسط دستگاه‌های ذیربط به استثنای محاکم قضائی ملاک عمل نخواهد بود.
طبق قانون کلیه جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و رزمندگانی که حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه دارند از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می‌گردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.