سعید موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هوای ارومیه از نظر شاخص‌های منواکسیدکربن، ازن، دی اکسیدنیتروژن ، دی اکسیدگوگرد پاک و از نظر ذرات معلق کمتر از ۱۰میکرون سالم و از نظر ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون ناسالم برای گروه های حساس (بیماران قلبی و ریوی، سالمندان، زنان باردار و کودکان) است.

وی با بیان اینکه شاخص‌های لحظه ای بیانگر سالم بودن هوا و کاهش لحظه ای آلاینده هاست، ادامه داد: روز گذشته نیز هوای استان ناسالم برای گروههای حساس بود که افزایش غلظت آلاینده ها علت این موضوع ارزیابی شده‌است.

وی با اشاره به اینکه در صورت آغاز بارندگی ها در این شهرستان غلظت آلاینده ها کاسته خواهد شد، گفت: لازم است تا گروههای حساس از تردد در اماکن عمومی پرهیز کنند.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.