در این مانور که به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه «بنت‌الهدی» این شهر برگزار شد، نیروهای ادارات شرکت گاز، مخابرات، آب و فاضلاب شهری، امور برق، جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش حضور داشتند.

در این مانور دانش آموزان با اصول صحیح پناه‌گیری و خروج از محیط مدرسه آشنا شدند.

مدیر آموزش و پرورش بوکان در حاشیه اجرای این مانور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از اجرای این مانور را استفاده از ظرفیت های موجود دستگاه ها در ارتقای ایمنی در سطح مدارس عنوان کرد.

سلیمان مام‌عزیزی اظهار کرد: مانور سراسری زلزله با شعار «مدارس ایمن، جامعه تاب‌آور» برگزار شد تا دانش‌آموزان با انجام اصولی خروج و پناه‌گیری در هنگام وقوع زلزله آشنا شوند.

وی افزود: در این مانور دانش‌آموزان با شیوه صحیح پناه گیری و خروج از محیط کلاس و مدرسه آشنا شدند که این امر باعث افزایش اطلاعات هنگام وقوع زلزله در جامعه توسط دانش آموزان خواهد شد.

مام‌عزیزی اضافه کرد: در مدرسه ایمن، بر ایمنی غیر سازه‌ای از جمله محکم کردن وسایل داخل کلاس از جمله تابلو، کمد بایگانی، میز و نیمکت تاکید شده و در ایمن سازه‌ای نیز بر مقاوم‌سازی ساختمان مدارس در مقابل زلزله تاکید شده است.

وی اظهار داشت: تاب‌آوری شامل میزان مقاومت جامعه در مقابل بلایای طبیعی است که بر بعد انسانی و بعد محیطی تاکید دارد و در آن بحث آمادگی و عوامل امدادی از جمله توانمندسازی نیروهای انسانی و تجهیزات مربوطه مد نظر است.

هر ساله در سالروز ملی ایمنی در برابر زلزله مانوری در مدارس کشور برگزار می‌شود در این مانور با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب آور در سراسر کشور برگزار و دانش آموزان از اقدامات ایمنی و محافظت از خطر در مواقع برزو زلزله آگاه می شوند.

شهرستان بوکان با ۴۳ هزار دانش‌آموز در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.