حسین سیوانی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار آذربایجان‌غربی افزود: تا چند روز آینده با ورود تولیدات این نوع صیفی جات در جنوب کشور و ورود به بازارهای استان، قیمت‌ها متعادل می‌شود.

وی اضافه کرد: هرگونه افزایش قیمت کالاها در بازار متاثر از اصلاح قیمت بنزین قابل قبول نبوده و ممنوع است و بازار توسط بازرسان اتاق اصناف و صنعت، معدن و تجارت باید به صورت مستمر رصد شود.

وی بر نظارت بیشتر در قیمت  هزینه های حمل و نقل کالا تاکید کرد و گفت: حمل و نقل کالا با نفت‌گاز /گازوئیل/ صورت می گیرد و با توجه به به ثابت ماندن قیمت سوخت گازوئیل در کشور، افزایش خود سرانه هزینه حمل و نقل توسط برخی از سود جویان قابل قبول نیست.

سیوانی افزود: با متخلفانی که خودسرانه قیمت ها را افزایش می دهند به شدت برخورد می شود.

مشکل گوجه‌فرنگی با پایان فصل گرم سال در آذربایجان‌غربی نیز به پایان رسید و صدها کیلوگرم از این محصول دور انداخته یا به نازل‌ترین قیمت به کارخانه‌ها فروخته شد و این در حالی است که قیمت گوجه فرنگی اکنون به ۱۲ هزار تومان در استان رسیده است.

طبق آمار آذربایجان‌غربی که تا پیش از امسال به عنوان تولیدکننده گوجه در کشور محسوب نمی‌شد، امسال با تولید نزدیک به ۲۰۰ هزار تن یکی از استان‌های تولیدکننده عمده به شمار رفت و برای این میزان تولید، پیش‌بینی لازم صورت نگرفته بود.

نبود پیش‌بینی تا حدی اثرگذار بود که آذربایجان‌غربی در بین هشت استان مشمول خرید حمایتی نیز در سال جاری قرار نداشت و وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ای برای اضافه شدن این استان در دستور کار نمی‌دید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.