علی‌اکبر گروسی عصر روز سه‌شنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگتری و دادسرای عمومی و انقلاب تکاب افزود: قوه قضائیه در عرصه مقابله با فساد به‌خوبی وارد و موجب تحسین همگان شده است از این رو برای تداوم مقابله فساد در تمام بخش‌ها، همه مسوولان و مدیران همراه باشند.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه از برنامه مقابله با فساد در هیچ حد و درجه‌ای که باشد کوتاه نمی‌آید اظهار داشت: امروز در راستای برنامه‌های مقابله فساد، دسترسی مردم به قوه قضاییه آسان‌تر شده و تشکیلات قضایی توسعه و سطح نظارت‌ها افزایش یافته است و قاضی‌ها باید در سریع ترین زمان به مراجعات مردمی رسیدگی و با موارد نقض قانون در همه ابعاد مبارزه کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش جمعیت کیفری در دادگستری‌ها انجام می‌شود ادامه داد: همه قضات باید با همراهی سایر مسوولان وقت خود را صرف محرومیت‌زدایی کرده و با نا امیدی و ناکارآمدی در تمام بخش‌ها مقابله کنند.

وی با تاکید بر اینکه همراهی و همکاری خوبی با قوه قضاییه در مقابله فساد وجود دارد بیان کرد: دشمنان نظام تلاش می‌کنند تا مردم را نسبت به نظام و مسوولان بدبین و ناامید کنند و برای مقابله با این توطئه‌ها باید به‌طور حتم همه مسوولان با وحدت و همدلی، مسیر کار و خدمت شبانه‌روزی را طی‌کنند.

وی با بیان اینکه نیاز است سمت و سوی خدمات دولت در تکاب سرعت پیدا کند افزود: مدیران منطقه دلسوز و پیگیر هستند و نیاز به حمایت دارند از این رو مجموعه دادگستری با تمام توان از مجموعه مدیریت تکاب حمایت می‌کند و اگر در جایی مشکلی بود، ورود دستگاه‌های نظارتی را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

«گروسی»، با بیان اینکه قانون باید طوری در مسیر صحیح اجرا شود تا تنگناهای موجود در مسیر اجرای برنامه‌ها و سیاست‌ها رفع گردد اظهار داشت: مجموعه دادگستری تکاب به سیاست‌های تحولی قوه قضاییه اهتمام جدی داشته باشند و برای تامین حقوق عامه و حقوق شهروندی و توسعه این شهرستان در کنار سایر بخش‌های مدیریتی تلاش کنند.

وی اضافه کرد: همچنین تمام بخش‌های مدیریتی و نظارتی شهرستان تکاب باید توجه ویژه‌ای به امنیت سرمایه‌گذاری داشته باشند و بسترهای حضور سرمایه‌گذاران برای فعالیت تولیدی و اشتغال زا را فراهم کنند.

وی گفت: تکاب در دوران دفاع مقدس محل جولانگاه ضدانقلاب و اشرار بود و مردم این شهرستان شهدای زیادی به انقلاب اسلامی تقدیم کردند از اینرو شایسته بهترین خدمات و امکانات هستند.

فرماندار تکاب نیز در این جلسه با بیان اینکه امروز سطحی مناسب از همکاری و انسجام برای کار در این شهرستان ایجاد شده است گفت: باید مراقب باشیم با حرف‌ها و اظهاراتمان به اعتماد مردم و انسجام سیاسی و اجتماعی شهرستان لطمه نزنیم چرا که قطار وحدت بین آحاد مختلف، اقوام مذاهب و مردم و مسوولان در این شهرستان در مسیر توسعه حرکت می‌کند.

محمد زمانی افزود: هر کسی که سهوا یا عمدا باعث شود تا به امنیت عمومی، احساس امنیت و سرمایه‌های اجتماعی لطمه وارد شود، از این قطار وحدت پیاده خواهد شد.

وی اظهار داشت: قضات دادگستری در مسیر افزایش همبستگی اجتماعی حرکت کنند و در اجرای قوانین راهگشای حل مشکلات فراروی توسعه شهرستان باشند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به عدالت اجتماعی، صیانت از حقوق شهروندی و بازتولید نظم و امنیت اجتماعی در دادگستری اظهارداشت: هیچ فرد یا مسئولی نباید با اظهار نظر و یا اقدامات خود به انسجام سیاسی و اجتماعی و امننیت و ثبات شهرستان خدشه ای وارد کند.

زمانی ادامه داد: رشد و توسعه همه‌جانبه و سرمایه‌گذاری در تکاب در بستر امنیت و افزایش انسجام سیاسی و اجتماعی محقق خواهد شد و همه باید در این مسیر حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه همه مدیران دستگاه‌های اجرایی اقدامات انجام یافته را جهت آگاهی شهروندان اطلاع‌رسانی کنند افزود: مدیریت اجرایی تکاب به جدیت به دنبال تحقق مطالبات عمومی است و در این راستا در چهار ماه گذشته بیش از 40 کیلومتر از جاده‌های این شهرستان و روستاهای آن بهسازی و آسفالت شده و بیش از 400 میلیارد ریال در کمیته برنامه‌ریزی برای توسعه شهرستان اختصاص یافته است.

در این مراسم «رحمان برخورداری» به عنوان رئیس جدید دادگستری و «ابراهیم بابامرادی» به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب تکاب معرفی شدند و از خدمات روسای پیشین دادگستری و دادسرای این شهرستان قدردانی شد.

تکاب از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است که 81 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.