«پروفسور محمدعلی برزگر» روز سه‌شنبه در دیدار با پیشکسوتان عرصه بهداشت و درمان آذربایجان‌غربی افزود: امروز نیازمند همکاری‌های بین بخشی برای برآوردن حداقل نیازهای اساسی اولیه مردم هستیم.

وی اظهار داشت: سازماندهی جامعه برای برنامه‌ریزی و مدیریت، مشارکت مالی مردم و نیروی انسانی ستون‌های سه‌گانه خودکفایی در حوزه سلامت هستند که باید از تکنولوژی‌های مناسب و آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی برای ارتقای سلامت استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: کارهای زیربنایی و بسیار خوبی در حوزه بهداشت در استان انجام گرفته که نشان می‌دهد آذربایجان‌غربی پتانسیل بسیار خوبی برای نهادینه‌سازی همکاری‌ای بین بخشی دارد.

وی با بیان اینکه کار در حوزه سلامت یک کار جمعی است و همه در خصوص سلامت مسوول هستند اظهار داشت: وزارت بهداشت جهش قابل توجهی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم در نقاط مختلف کشور داشته که امیدواریم با همکاری‌های بین بخشی سایر سازمان‌ها نیز در عرصه سلامت حرکت جهشی داشته باشند.

وی پیشنهاد کرد: در هر کار اجرایی که در حوزه بهداشت انجام می‌شود، یک هسته پژوهشی نیز برای ارزیابی و برنامه‌ریزی عملیاتی آن وجود داشته باشد.

جواد آقازاده رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: اگر در نقطه صفر مرزی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در خانه‌های بهداشت یا مراکز خدمات جامع و پایگاه‌های سلامت انجام می‌شود، بر اثر امنیتی است که در منطقه حاکم است.

در ادامه این جلسه کتاب « فقر، سلامتی و توسعه» از سوی پروفسور برزگر به رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اهدا شد.

علی تقی‌زاده افشاری، علی صادقی، جواد خشابی و علی پاشاپور از جمله پزشکان پیشکسوت ارومیه بودند که در این دیدار حضور داشتند.

پروفسور برزگر به عنوان ایده‌پرداز خانه‌های بهداشت و مراقبت‌های اولیه بهداشتی و به عنوان فردی تاثیرگذار عرصه سلامت در کشور شناخته می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.