جواد آقازاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با این اعتبار دستگاه های دیالیز، سی‌تی‌اسکن، تجهیزات بیمارستانی، دستگاه‌های بیهوشی، ویدئوآندوسکوپ، ونتیلاتور و اکوکاردیوگرافی خریداری و در اختیار مراکز درمانی استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به وجود مشکل کمبود دستگاه دیالیز برای بیماران دیالیزی در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: از ابتدای امسال ۸۴ دستگاه دیالیز به ارزش ۹۳ میلیارد ریال تهیه و برای استفاده بیماران در بین مراکز بیمارستانی استان توزیع شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: امسال همچنین سه دستگاه سی‌تی‌اسکن، ۱۶ اسلایس پیشرفته به ارزش ۹۲ میلیارد ریال در مراکز بیمارستانی در شهرستان‌های ماکو، مهاباد و سلماس مستقر و آماده ارائه خدمات است.

وی افزود: خرید دستگاه‌های پیشرفته بیهوشی، ویدئوآندوسکوپ، ونتیلاتور و اکوکاردیوگرافی به ارزش بیش از ۴۸ میلیارد ریال از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در راستای توسعه تجهیزات درمراکز بیمارستانی استان است.

آقازاده با اشاره به برنامه‌ریزی برای تجهیز بیمارستان‌های آذربایجان‌غربی افزود: تجهیزات لازم برای بیمارستان تخصصی زنان ارومیه، فاز دوم بیمارستان حضرت فاطمه (س) میاندوآب و کلینیک های تخصصی با ۹۲ میلیارد ریال هزینه خریداری و نصب شده است.

آذربایجان‌غربی با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید، مسیرهای توسعه بخش بهداشت و درمان را به سرعت طی کرده و در حال حاضر سرانه تخت‌های فعال بیمارستانی در این استان به متوسط کشوری رسیده است.

هم اکنون در آذربایجان‌غربی ۲ هزار و ۹۰۰ نفر پزشک عمومی و متخصص در ۳۲ واحد بیمارستانی مشغول فعالیت هستند و ۱۸۲ مرکز آزمایشگاهی و ۸۸ مرکز تصویربرداری در استان وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.