«حسین پناهی» روز سه‌شنبه طی نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه از مردم به خاطر وعده‌های پی‌درپی برای افتتاح این طرح عذرخواهی می‌کنم، اظهار داشت: این طرح قرار بود در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری برسد ولی به دلیل مشکلات فنی در بتن‌ریزی، افتتاح آن به پنجم آذرماه جاری موکول شد که متاسفانه بازهم به مرحله افتتاح نرسید و تا آخر ماه زمانبر خواهد بود.

وی به این موضوع اشاره نکرد که «آیا تردد از روی پل و بهره‌مندی مردم از طرح بدون برگزاری آیین افتتاح، این شائبه را از بین خواهد برد یا نه؟». این در حالی است که فرزند شهردار فعلی ارومیه هم‌اکنون یکی از سه نماینده ارومیه در خانه ملت می‌باشد و برخی از فعالان رسانه‌ای و سیاسی کش‌دادن افتتاح طرح بزرگ پل روگذر آذربایجان و تلاش برای بهره‌برداری از آن در آستانه انتخابات را یک اقدام شبهه‌برانگیز به نفع نامزدهای مورد حمایت شهرداری ارومیه عنوان می‌کنند.

اختیارات شورا محدود است

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با انتقاد از محدود بودن اختیارات شورای اسلامی شهرها، بیان کرد: متاسفانه اعضای شورای اسلامی شهر ابزار قانونی کافی برای نظارت بر دستگاه‌های خدمات‌رسان را ندارند و بیشتر به عنوان شورای شهرداری فعالیت می‌کنند.

پناهی افزود: باید اذعان کنیم که نمایندگان ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز تلاشی برای افزایش اختیارات شورای اسلامی شهر ندارند زیرا افزایش اختیارات شورا را عامل تضعیف خود تلقی می‌کنند.

فعالیت شهردار در ستاد انتخاباتی فرزندش قانونی بود

پناهی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر حضور فعال شخص شهردار ارومیه در ستادهای دوره گذشته انتخابات مجلس و نگرانی از فعالیت دوباره وی در ستاد انتخاباتی فرزندش در یازدهمین دوره انتخابات مجلس، گفت: در دور گذشته انتخابات مجلس «محمد حضرت پور» شهردار ارومیه به مدت چند روز مرخصی گرفت تا در ستاد انتخاباتی فرزندش فعال باشد و این امر هیچ منع قانونی ندارد؛ البته شورای اسلامی شهر ارومیه در حال رصد موضوع می‌باشد تا خدای نکرده از اختیارات و ابزارهای مدیریت شهری برای تبلیغ نامزدی خاص سوء‌استفاده نشود.

این اظهارات سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه با واکنش خبرنگاران همراه شد که وی بلافاصله پاسخ داد: اگر نظر شخص بنده را بپرسید، مرخصی گرفتن و فعالیت قانونی شخص شهردار در ستاد انتخاباتی فرزندش را از لحاظ وجدان کاری درست نمی‌دانم.

تبعات احتمالی حضور شهردار در هیات والیبال بررسی می‌شود

این عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در رابطه با انتخاب شهردار ارومیه به عنوان رییس هیات والیبال آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: بسیاری از اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه در هیات‌های ورزشی آذربایجان‌غربی مسوولیت‌های مختلفی دارند که با قانون هیچ مغایرتی ندارد.

وی در پاسخ به اینکه «با توجه به وضعیت نامناسب بودجه‌ای در مدیریت شهری و اخبار موثق منتشر شده مبنی بر وضعیت نامناسب جسمی آقای شهردار، آیا لزومی به قبول مسوولیت در هیات والیبال بود؟» بیان کرد: اینکه حضور شهردار در هیات والیبال آذربایجان‌غربی به مدیریت شهری آسیب وارد می‌کند یا خیر؛ طی روزهای آینده در جلسات شورای اسلامی شهر بررسی می‌شود.

شورای شهر پیگیر آتش زدن باغ‌های شهری ارومیه است

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به باز بودن پرونده‌های آتش زدن باغات شهری، گفت: شهرداری ارومیه به باغ‌هایی که احتمال آتش زدن آنان توسط مالکانشان می‌رفت، شکایت قضایی داشت که پس از ارجاع پرونده به دستگاه قضایی، خود شهرداری به دلیل این اتهام به مالکان محکوم شد؛ باید اذعان کنیم که شهرداری نیز در رابطه با این اتفاق‌ها به شدت حساس است و پیگیر ماجرا می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه ردیف بودجه خاصی برای سرمایه‌گذاری شهرداری ارومیه در باغ‌های شهری به شرط رضایت مالکان آنان پیش‌بینی شده‌است، افزود: احتمال اینکه برخی از دست‌های پشت پرده در این آتش سوزی‌ها باشد نیز وجود دارد زیرا اکثر باغ‌های شهری آتش گرفته در نقاط مرغوب شهر ارومیه است اما این موضوع را تایید را رد نمی‌کنیم.

سوال از شهردار می تواند تبعات منفی برای توسعه شهر داشته باشد

پناهی در پاسخ به اینکه «چرا از شهردار ارومیه در رابطه با برخی از طرح‌های مهم و راکد مدیریت شهری سوالی نمی‌شود؟» گفت: تنش و بازتاب منفی سوال از شهردار می‌تواند تبعات نامناسبی به توسعه مدیریت شهری وارد کند؛ منافع شهری برای ما در اولویت است حتی اگر اعضای شورای فدا شوند.

وی افزود: انتقادها از شهردار به صورت مکتوب به ایشان ارسال می‌شود ولی ممکن است این انتقادها در آینده‌ای نزدیک به صورت سوال نیز مطرح شود.

زباله‌گردهای ارومیه کددار می‌شوند

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به طرحی که در آن زباله‌گردهای سطح شهر کددار می‌شوند، گفت: این طرح در برخی از شهرستان‌های بزرگ اجرا شده و هم اکنون برای اجرا در ارومیه نیز در حال بررسی است که به احتمال زیاد اجرایی می‌شود.

وی در رابطه با سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه «آیا زباله‌گردی به عنوان یک شغل کاذب مورد تایید قرار گرفته و سطل‌های زباله به اجاره داده می‌شود؟» هیچ پاسخی نداد و اظهار داشت: در صورت تصویب احتمالی این طرح، جزئیات آن اعلام می‌شود.

۱۰۶ چشمه سرویس بهداشتی جدید در سطح شهر ارومیه احداث می‌شود

پناهی با اعلام اینکه در ۱۴ نقطه شهری بیش از ۱۰۶ چشمه شهری در حال احداث است، بیان کرد: احداث سرویس‌های بهداشتی پولی با فناوری جدید در دست بررسی است.

وی ادامه داد: متاسفانه در گذشته به دلیل نبود سرمایه‌گذار و وجود برخی معارضان، احداث سرویس‌های بهداشتی با یک روند کند رو به‌رو بود که در آن بازه زمانی تلاش شد تا از ظرفیت مساجد در این راستا استفاده شود که متاسفانه نتیجه مطلوبی حاصل نشد.

وی اضافه کرد: طبق مصوبه جدید تمامی پاساژهای تازه تاسیس نیز ملزم به احداث سرویس‌های بهداشتی عمومی در داخل محوطه خود می باشند.

تکلیف نهایی امتداد خیابان امام معلوم نیست

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه تکلیف نهایی امتداد خیابان امام خیمنی (ره) معلوم نیست، گفت: اگر عنایت رهبری مبنی بر تخلیه ارتش از امتداد خیابان امام نبود، دچار چالش اساسی در حوزه ترافیک شهری بودیم.

وی از اتمام طرح مطالعاتی تراموای شهری ارومیه خبر داد و اظهار داشت: این طرح آماده آغاز عملیات اجرایی است.

پناهی از افتتاح چهار پارک در ارومیه به متراژ تقریبی ۲۶ هزار و ۸۰۰ مترمربع خبر داد و اضافه کرد:  طی ۲ سال گذشته پیاده‌روسازی بیش از  یکهزار و ۸۸۰ مترمربع از معابر شهری انجام شده‌است.

وی افزود: طی همین مدت جدول‌گذاری ۱۱ هزار متر از معابر شهری به اتمام رسیده و آسفالت و مرمت بیش از ۳۵۳ هزار مترمربع از معابر انجام شده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.