غلامرضا بابایی روز سه‌شنبه در بیست و ششمین جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان مهاباد اظهار داشت: تجربه‌های گذشته نشان داده که افزایش قیمت حامل‌های انرژی می‌تواند بر افزایش قیمت سایر کالاها نیز تاثیر داشته باشد، اما در مصوبه اخیر تنها قیمت بنزین اصلاح شده و قیمت سایر حامل‌های انرژی ثابت مانده است.

وی اضافه کرد: برخی افراد سودجو می‌خواهند از این فرصت سواستفاده کنند و با افزایش قیمت کالاهای مختلف بر اقتصاد کشور و اقشار مختلف جامعه فشار مضاعف وارد کنند.

وی افزود: دولت برای حمایت از قشر پایین جامعه قیمت بنزین را اصلاح کرد تا یارانه این بخش به قشر ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه پرداخت شود که این امر با پرداخت سه مرحله یارانه معیشتی محقق شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با قدردانی از مردم استان به خاطر همگامی با اجرای این مصوبه گفت: اجرای مصوبه اصلاح قیمت بنزین در استان به همت همگامی مردم به خوبی اجرا شد و آذربایجان‌غربی در این بحث کمترین مشکل را داشت.

وی با اشاره به نظارت مستمر بر بازار نیز اظهار داشت: با اجرای مصوبه اصلاح قیمت بنزین، نظارت‌ها بر بازار استان تشدید شده است و کارشناسان در گشت‌های مشترک با سایر ارگان‌ها هرگونه تخلف قیمتی را به سرعت مورد پیگیری قرار می‌دهند.

«بابایی» در خصوص توسعه بخش صنعت در مهاباد و پتاسیل‌های این شهرستان نیز گفت: شهرک صنعتی پایین دستی پتروشیمی مهاباد یکی از ظرفیت‌های مهم این شهرستان در زمینه توسعه صنعت است که هنوز محقق نشده است. 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد  نیز گفت: پس از اجرای مصوبه اصلاح قیمت بنزین نظارت‌ها بر بازار انواع کالاها در این شهرستان افزایش یافته و در این مدت ۴۵۰ نوبت بازرسی از بازار صورت گرفته است.

محمد جهین، با اشاره به ایجاد گشت‌های مشترک با تعزیرات حکومتی و شبکه بهداشت و درمان افزود: در این مدت ۳۱ پرونده تخلف به ارزش ۲۲ میلیون ریال در این اداره تشکیل شده است.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرماندار مهاباد هم گفت: افزایش قیمت صیفی‌جات در این فصل به دلیل سرمای هوا و پایان فصل برداشت در این منطقه طبیعی است اما باید نظارت بر بازار میوه و تره‌بار نیز افزایش یابد.

خشایار صنعتی افزود: گشت‌های مشترک نظارت بر بازار در مهاباد به صورت مستمر و در طول شبانه‌روز برگزار می‌شود و هرگونه افزایش قیمت‌ها بویژه در بخش حمل و نقل به صورت جدی مورد پیگیری قرار می‌گیرد. 

وی با اشاره به اینکه مردم هرگونه افزایش قیمت را به بازرسان تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت گزارش دهند، اظهار داشت: با هرگونه افزایش قیمت خودسرانه کالا و خدمات در این شهرستان به صورت جدی برخورد می‌شود.

براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد جمعه/ ۲۴ آبان/ بنزین برای همه وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه‌بندی شد.

طبق اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر سه هزار تومان و همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر سه هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

پس از اجرایی شدن این مصوبه بعضی شهروندان به این اصلاح قیمت بنزین اعتراض کردند و برخی افراد از این موقعیت سوءاستفاده کرده و نظم عمومی را برهم زند.

 مهاباد دارای ۱۱ هزار واحد صنفی فعال است که ۶ هزار و ۶۰۰ واحد آن دارای پروانه بهره‌برداری هستند و در این شهر سه مجتمع تجاری و ۲۸ پاساژ با یک‌هزار و ۱۲۵ واحد و یک مجتمع صنفی با ۴۰۷ واحد وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.