داوود فعال‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اصلاح نرخ بنزین باعث شده تا با کاهش مصرف این نوع سوخت، مصرف سوخت سی‌ان‌جی به همین میزان افزایش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه سی ان جی، سوخت مناسب و پاکی است که در بهبود هوا و سالم‌سازی محیط زیست نقش تاثیرگذاری دارد، گفت: طی ۱۲ روز از آغاز تعدیل نرخ بنزین و طرح مدیریت مصرف سوخت، استقبال عمومی صاحبان خودروها از سوخت سی‌ان‌جی در ۴۸ باب جایگاه هشت شهر جنوب استان آذربایجان غربی افزایش مصرف داشته است.

وی افزود: طی هشت ماه نخست سال جاری ۱۰۷ میلیون متر مکعب سی‌ان‌جی در جایگاه‌های این منطقه سوختگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه روزانه حدود ۴۶۶ هزار متر مکعب گاز طبیعی در منطقه میاندوآب مصرف می‌شود، افزود: با برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی کارشناس واحد سی‌ان‌جی این منطقه، تمامی جایگاه‌های عرضه این فرآورده فعال بوده و به‌صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به شهروندان و مسافران هستند.

«فعال‌پور»، در خصوص استقبال عمومی شهروندان از این سوخت پاک اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای دسترسی آسان شهروندان به این سوخت، فرهنگ‌سازی در زمینه بهینه‌سازی مصرف فرآورده‌های نفتی، توسعه جایگاه‌های عرضه سوخت سی‌ان‌جی و تعدیل نرخ بنزین موتور را از علل اصلی در استفاده صاحبان خودروهای سی‌ان جی از دلایل استفاده از این سوخت پاک است.

وی در ادامه از احداث ۱۰ باب جایگاه سی‌ان‌جی با پیشرفت ۸۵ درصدی با مشارکت بخش خصوصی در شهرستان‌های بوکان، میاندوآب، مهاباد، نقده و پیرانشهر با ایجاد زیرساخت‌های لازم خبر داد و گفت: با افتتاح و بهره‌برداری از این جایگاه‌ها در جنوب استان تعداد جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی در این منطقه به ۵۸ باب افزایش خواهد یافت و مدت متوسط زمان سوختگیری به حداقل خواهد رسید.

 هم اکنون تعداد ۲۱ باب جایگاه سی ان جی (تک منظوره ) و ۲۷ باب جایگاه ۲ منظوره در سطح جنوب استان آذربایجان‌غربی به صورت شبانه‌روزی در امر توزیع سوخت پاک فعالیت دارند.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب یکی از مناطق نفتی ۳۷ گانه کشور است که روزانه کار توزیع نزدیک به سه میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی به هشت شهر آذربایجان‌غربی شامل میاندوآب، مهاباد، بوکان، شاهین‌دژ، سردشت، پیرانشهر، نقده و بوکان و ۲ شهر سقز و بانه در استان کردستان را برعهده دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.