آوات بازیار روز دوشنبه در در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شکار پرندگان خشکی‌زی و کنارآبزی همچون کبک و کبوتروحشی، سار معمولی، چنگر، اردک سرسبز، انقوت، غاز خاکستری، خوتکای معمولی، تنجه و باقرقره شکم سیاه که ممنوعیت شکار ندارند، با این مجوز صادر شده است.

وی با بیان اینکه این مجوز شکار در محدوده مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، ممنوع بوده اظهار داشت:  این مجوزها تا ۱۹ بهمن ماه اعتبار دارد و برابر مقررات صید و شکار فقط افرادی که مجوز حمل سلاح و دفترچه شکار دارند، می‎‌توانند برای اخذ پروانه شکار در اوقات اداری به اداره حفاظت محیط زیست بوکان مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: هزینه صدور هر پروانه ۲ میلیون ریال برای شکار پرندگان کنارآبزی و یک میلیون ریال برای پرندگان خشکی‌زی  تعیین شده و فرد متقاضی تنها مجاز به خرید مجوز شکار یک نوع پرنده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بوکان بیان کرد: برابر این قانون، شکار تنها در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته مجاز است و شکارچیان در هر سفر شکار می توانند بر اساس نوع پروانه صادر شده فقط تعداد مندرج در پروانه را شکار کنند و در صورت تخلف با آنان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ برگ مجوز شکار برای بوکان در نظر گرفته شده است، بیان کرد: افرادی که اقدام به شکار در مناطق ممنوعه یا گونه های غیرمجاز کنند، علاوه بر برخورد قانونی و لغو پروانه شکار، محرومیت آنان از شکار برای سالهای بعد نیز اعمال می‌شود.

۷۰ درصد اراضی بوکان که بیش ۱۸۰هزار هکتار را شامل می‌شود، منطقه شکار ممنوع اعلام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.