رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد روز دوشنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این نمایشگاه بیش از ۱۲ هزار جلد کتاب در قالب ۲ هزار عنوان برای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی به نمایش گذاشته شده‌است.

سیامند جوانبخت ادامه داد: در این نمایشگاه کتاب‌هایی با موضوع‌های مختلف شامل تاریخ و ادبیات ایران، کتاب‌هایی به زبان محلی، تاریخ بومی، فلسفه، دین، هنر، روانشناسی، کودک و نوجوان، دین و رمان با ۵۰ درصد تخفیف به دوستداران کتاب عرضه شده‌است.

وی افزود: در این نمایشگاه برای اولین بار کتاب‌ها و بسته‌های آموزشی ویژه کودکان با رعایت ترتیب سنی با موضوعات آموزشی، علمی، هنری و ادبی نیز به نمایش گذاشته شده است.

وی  با بیان اینکه این نمایشگاه تا ۱۵ آذرماه دایر است، افزود: علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی می‌توانند هر روز صبح از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصر از ساعت ۱۵ تا ۲۰ به سالن تبلیغات اسلامی مهاباد مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه این شهرستان یکی از شهرهای فرهنگی آذربایجان‌غربی است که در سال گذشته نیز به عنوان شهر خلاق در امر کتابخوانی انتخاب شد، بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۳۰ نمایشگاه هنری با موضوع‌های نقاشی، طراحی، مجسمه‌سازی و انواع هنرهای تجسمی از هنرمندان این شهرستان برپا شده است.

هم‌اکنون هفت کتابخانه فعال در مهاباد با زیربنای یکهزار و ۹۷۵ مترمربع وجود دارد که از این تعداد سه کتابخانه عمومی و چهار کتابخانه به طور مشارکتی است؛ بیش از ۵۴ هزار جلد کتاب در قالب ۵۹ هزار نسخه در این کتابخانه‌ها نگهداری می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.