حبیب عبدلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود کاهش ۶۵ درصدی بارش در استان این آمار در کشور ۳۷ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: در سال زراعی جاری میزان بارندگی در آذربایجان‌غربی ۲۱.۵ میلی‌متر بوده که این آمار در سال زراعی ۱۳۹۷-۱۳۹۸ حدود ۶۶.۳ میلی‌متر و در درازمدت ۶۰.۷ میلی‌متر بوده است.

وی اضافه کرد: میزان بارندگی در سال زراعی جاری نسبت به سال پیش از آن ۶۸ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد: بیشترین میزان بارش‌ها در سال زراعی جاری در شهرستان های تکاب، شاهین‌دژ و سردشت به ترتیب با ۴۷.۷ ، ۴۵.۸ و ۴۲.۴ میلی‌متر به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: کمترین میزان بارش ها نیز در شرق دریاچه ارومیه، شوط و پلدشت به ترتیب با ۱۰.۱، ۱۰.۲ و ۱۲.۲ میلی‌متر گزارش شده است.

عبدلی گفت: همچنین در سال زراعی جاری ۱۱.۸ میلی‌متر بارش در حوضه دریاچه ارومیه به ثبت رسیده که نسبت به سال پیش از آن ۷۸ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌غربی افزود: در سال زراعی گذشته شاهد ۵۴.۱میلی متر بارندگی در حوضه دریاچه ارومیه تاکنون بودیم.

وی ادامه داد: متوسط دما در سال زراعی جاری ۱۲.۶ درجه سانتیگراد است که نسبت به میانگین ۰.۲ درجه افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: بیشترین کاهش دما در استان در شهرستان شاهیندژ و و بیشترین افزایش دما در شهرستان های پیرانشهر و ماکو گزارش شده است.

آذربایجان‌غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش‌های سالانه ۴۵۰ میلی‌متر و در حدود ۲ برابر میانگین بارندگی کشور است؛ بیش از ۸۰ ایستگاه باران‌سنجی فعال در این استان وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.