رضا نقی‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرپرستان خانوارهایی که کمک معیشتی دولت را تاکنون دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با تلفن همراه به نام خود با این سامانه تماس گرفته و پس از ثبت کد ملی، از شرایط دریافت این کمک معیشتی اطلاع یابند.

وی اضافه کرد: برای افراد غیرمشمول، کد رهگیری با سرشماره HEMAYAT ارسال می‌شود که تا ۴۸ ساعت پس از دریافت این کد، سرپرستان خانوار باید با مراجعه به سایت HEMAYAT.MCLS.GOV.IR اطلاعات خود را بارگزاری کنند.

وی بیان کرد: مراجعه شهروندان معترض به ادارات تعاون، کار، رفاه اجتماعی، استانداری، فرمانداری، کمیته امداد و نهادهای دیگر ضروری نیست و تنها این سامانه پاسخگوی سوالات مردم خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی ادامه داد: معیار بررسی درخواست شهروندان در این سامانه نیز «آزمون وسع» بوده و پس از بررسی در این قالب، به اعتراض شهروندان پاسخ داده می‌شود.

نقی زاده با تاکید بر اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها مرجع اطلاع‌رسانی در این خصوص است، گفت: همه پیامک‌هایی که در خصوص پرداخت کمک معیشتی به شهروندان ارسال می‌شود، فاقد اعتبار بوده و کلاهبرداری است و شهروندان نباید به آنها توجه کنند.

وی افزود: تا ساعت ۸ دیشب، ۳۵۰ هزار نفر در کشور با سامانه #۶۳۶۹* تماس برقرار کرده‌اند که از این تعداد، ۳۸۰ سرپرست خانوار مربوط به آذربایجان‌غربی بود.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید:

به گفته سخنگوی دولت، کارگران، بازنشستگان، معلمان، نیروهای تأمین اجتماعی، عشایر و افراد وابسته به صندوق‌ها و حقوق‌ بگیران ثابت مشمول دریافت یارانه نقدی(بسته حمایتی دولت) هستند. 

با انجام دو مرحله قبلی واریز مبلغ بسته حمایتی،‌ سومین مرحله یارانه مربوط به کمک معیشت خانوارها از محل منابع مالی افزایش قیمت بنزین (بسته حمایتی) نیز شنبه شب دوم آذرماه به صورت نقدی برای ۲۰ میلیون خانوار واریز شد.

سازمان برنامه و بودجه درهمین ارتباط و در خصوص مبالغ پرداختی به خانوارهای مشمول نیز اعلام کرده بود که سهم خانوارهای یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانوار دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانوار سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانوار چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر نیز ۲۰۵ هزار تومان است.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایتی معیشتی نیز روز پنج‌شنبه گذشته به خبرنگار ایرنا گفت: افرادی که پیش از این به دلیل برخوردار بودن و وسع مالی کافی و حضور در سه دهک بالای جامعه، یارانه آنها قطع شده در طرح حمایت معیشتی قرار نمی‌گیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.