آیدین رحمانی رضاییه روز یکشنبه در همایش بزرگداشت روز جهانی شهرسازی در ارومیه افزود: تامین اعتبار برای پرداخت حقوق کارکنان، چگونگی پرداخت هزینه های جمع آوری پسماند و خدمات شهری، ایجاد درآمد پایدار برای مدیریت شهری، افزایش درآمد و کاهش هزینه از مهمترین چالش های مدیریت شهری در کشور و آذربایجان غربی است که باید برای حل آن برنامه ریزی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: تاکنون در تامین منابع شهرداری‌ها، مدیریت خوبی شکل نگرفته و باید برای تحقق اهداف در مدیریت شهری یک برنامه ریزی و ریل گذاری انجام شود.

وی بیان کرد: مهندسی شهرسازی علاوه بر مبنای علمی، پایه و اساس هنری نیز دارد و باید معماری ایرانی و اسلامی در مدیریت های شهری در راستای جلب رضایت و سلایق و فرهنگ مردم آن منطقه لحاظ شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی مدیریت شهری و شهرسازی را فرا بخشی دانست و اظهار داشت: تمامی مهندسان شهرساز برای حل مشکلات و تامین نیاز جوامع شهری باید راه جدیدی را در پیش بگیرند و در راستای برنامه های دولت مدیریت شهری را یاری برسانند.

رحمانی حرکت مدیریت شهری را به سمت ایجاد شهرهای نسل دوم ضروری دانست و افزود: در پهنه های مختلف کشورمان استعدادهای زیادی برای ایجاد شهرهای جدید با کارکردهای اقتصادی نظیر کشاورزی، آموزشی، تحقیقاتی و فناوری‌های نو، بازرگانی و جهانگردی وجود دارد.

آذربایجان غربی بیش از ۴۰ شهر دارد که افزون بر ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در آنها ساکن هستند.

بیش از ۶۵ درصد جمعیت آذربایجان غربی را شهرنشینان تشکیل می دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.