اردلان محمدپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ورود این سامانه شاهد بارش باران همراه با وزش باد در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در سطح منطقه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: پیش از ورود این سامانه جوی آرام و پایدار برای ۲ روز آینده در منطقه حاکم است و دمای هوا تغییر محسوسی نخواهد داشت.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته چالدران با ثبت دمای منفی ۹ درجه سانتی‌گراد سردترین و بوکان با حداکثر دمای هوای ۱۲ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان بود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد بیان کرد: در این مدت دمای هوای ارومیه بین منفی چهار و ۹ درجه سانتی‌گراد و هوای مهاباد نیز بین منفی پنج و ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود.

وی عنوان کرد: سال گذشته تا این موقع ۵۶.۴ میلی‌متر بارندگی در استان ثبت شده بود که بارش‌های امسال ۳۵.۳ میلی‌متر در مقایسه با پارسال کمتر شده است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

آب و هوای این آذربایجان‌غربی سرد و کوهستانی است و بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.